Ben ik ziek of gewoon lui?

Ik ben 19 jaar oud en heb vorig jaar pfeiffer gehad. Sindsdien sport ik weinig en onderneem ik bijna niets. Ik lig veel in mijn bed en achter de pc. Ik merk dat mijn hersenen een soort langzamer zijn gaan worden. Ik heb moeite om te werken. Ik heb geen tot weinig concentratie en ben constant met andere dingen bezig. Ben ik gewoon lui dat ik mezelf niet uit deze situatie knok? Is er iets wat ik kan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (5)

Wij kunnen hiervandaan niet zien of je nog een staartje van de pfeiffer bij je hebt.
Toch even langs de huisarts om je nog eens te onderzoeken, wie weet kan hij/zij jou helpen,
succes hoor !!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pfeiffer kan soms wel 1 1/2 jaar duren voordat het helemaal over is. Misschien komt het doordat je door de pfeiffer niks meer gewent bent. Een tip die je misschien helpt, om elke avond een halfuurtje stukje te wandelen of fietsen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mischien heb je wel last an een lichte depressie. Niet gek als je een jaar lang ziek bent geweest. Ga weer meer doen, wandelen, fietsen, zoek een hobby (fotografie oid) en zet jezelf weer in beweging. Door te sporten gaan er in je hersens weer dingen veranderen waardoor je uit je impasse kunt komen. Ga eventueel met je klachten naar een arts, soms helpt medicatie. Veel succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de ziekte van Pfeiffer is bekend dat dit nog lang vermoeidheidsverschijnselen kan geven. Als je verder gezond bent is het aan te raden je hier overheen te zetten door jezelf te dwingen lichamelijk actief te worden. Niet ineens de marathon gaan lopen, maar wel geleidelijk opbouwen. een half uur per dag wandelen, en dan elke week een beetje opbouwen - 1 min. rennen, 3 min wandelen, en dat schema een half uur per dag. Dan steeds meer rennen en minder wandelen. Je zal merken dat als het lichaam fitter wordt, dat ook geldt voor de geest.....
(Om het beter vol te kunnen houden kan je het schema het beste samen met een ander of met een groepje doen)...
Als je daarnaast nog andere klachten hebt, of het lukt niet om een half uur per dag te bewegen, ga dan naar de dokter....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn vast wel honden bezitters in de buurt, vraag of je hun hond zo nu en dan mag uitlaten, heeft je inspanning nog nut ook.
Misschien helpt dat.