Neusdruppels hebben niet geholpen bij verstopte neus, wat nu?

Heb nu al een tijdje last van een vestopte neus, na 3 dagen maar neusdruppels gekocht. Hebben wel geholpen, steeds meer dan 12 uur, laatste 2 dagen zelfs 24 uur. Maar elke ochtend heb ik er weer even last van, en dan gaat het weer weg, maar 24 uur nadat ik die neusdruppels heb gebruikt komt de verstopte neus weer terug. En ik mag die druppels nu niet meer gebruiken, kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (8)

die neusdruppels kunnen al vrij snel averechts gaan werken.
beter gebruik je water met een snufje zout.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan je geen neusspray met zoutoplossing gebruiken ipv die andere die je maar 7 dagem mag?
Rieneke1
11 jaar geleden
ja, die kan je onbeperkt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je nou 2/3 druppeltjes pepermuntolie aan toe voegd...is het helemaal goed. Werkt het tenminste
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aan die neusspray of dat water met zout ?
Je zou eens een dokter kunnen raadplegen. Misschien heb je een ontsteking, of misschien heb je wel een allergie (hooikoorts ???) ontwikkeld. Daar word je dan op getest, en als het zo is dan is er misschien wel een heel probaat middeltje. Ik bv had ook heel veel last van wat jij beschrijft. Bleek ook dat ik ineens hooikoorts had. Heb nu een pilletje voor als ik erge last heb, en dat werkt erg goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe langer je neusdruppels gebruikt,hoe minder de werking wordt.
Maximaal één week gebruiken en dan stoppen,de eerste dagen zal het af en toe nog wel verstopt zitten,maar dat gaat vanzelf minder worden tot het weg is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok dat wordt dan wachten, anders zie je me vanzelf wel weer terug :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Want gister was de 7e dag..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zal even in het begin moeilijk zijn,maar je moet dan echt volhouden want het wordt dan vanzelf minder. [eigen ervaring]
Lijkt me dat je ergens allergisch voor bent (geworden). Ga eens bij jezelf na of er nog meer symptomen zijn zoals jeukende neus of ogen, tranende ogen. Last van je keel, hoesten. vermoeidheid, 's avonds je ogen niet meer open kunnen houden. Ga met deze gegevens naar de huisarts.
Het zouden pollen kunnen zijn, vooral met heel mooi weer zoals nu heb je daar last van, maar ook je huisdier of huisstofmijt kan dit veroorzaken. Succes en beterschap.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer een Vicks inhaler, werkt prima tegen een verstopte neus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat komt omdat er heel snel gewenning optreedt, als je bijvoorbeeld iets als otrivin of huismerk neusspray met dezelfde stof langer dan een aantal dagen gebruikt gaat je neus alleen maar vaker dicht als je er mee stopt. Het werkt dan averechts (zoals al eerder was gemeld)
Dit had ik ook altijd, maar de dokter gaf me toen een neusspray die je gewoon een maand kan gebruiken. Budesonide heet het en het helpt zeer goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nu de neusdruppels niet helpen, zou je met je gezicht boven een kommetje met goed warm water, met daarin een
zoutoplossing erin, kunnen stomen . Je doet onder een handdoek over je hoofd, zodat de stoom naar je verstopte neus trekt, en niet kan ontsnappen. Doe dit een paar keer per dag. Je moet de stoom opsnuiven. Sterkte
toe gewenst. Doe het een paar keer per dag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
naast je bed op een schoteltje een doorgesneden ui bij het slapen gaan, de volgende dag is je neus niet meer verstopt!