Hoe ver kun je de controle krijgen over je lichaam (door je zenuwen)?

Ik kan mijn ledematen bewegen en nog enkele dingetjes.

Maar is het mogelijk (vanuit evolutionair oogpunt) bijvoorbeeld ook je hart onder controle te krijgen of je spijsvertering?

Niet in de zin dat we steeds elke hartslag moeten opwekken (zoals we een arm omhoog kunnen tillen). Maar als het misgaat of om het juist beter te sturen het dan 'over te nemen'.

En hoever zouden we daar in kunnen gaan (of doorslaan?!).
Is het theoretisch mogelijk om bijvoorbeeld elke celdeling te sturen (geef toe, klinkt wel erg science fiction). Is er een limiet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk niet dat wij ooit die kan op zullen evolueren. Dolfijnen moeten zelf beslissen om adem te halen, dit is denk ik om te omzeilen dat ze gaan snakken naar adem als reflex als zij aan het jagen zijn onder water. Dit weet ik niet zeker. Het lijkt mij in ieder geval niet een duidelijk voordeel waardoor de natuur deze 'optie' zal ontwikkelen.

Bronnen:
http://library.thinkquest.org/17963/respir...

Ken je Wim Hof, de ijsman? Het is werkelijk onvoorstelbaar wat die al gedaan heeft. Die bewijst dat je heel ver kan gaan met het beinvloeden en controleren van je lichaam. Wim’s technieken zorgen er niet alleen voor dat je controle kunt krijgen over je autonome zenuwstelsel, het levert je ook de volgende voordelen op: • het immuunsysteem kunnen beïnvloeden • geestelijke wil kunnen beïnvloeden • beter verloop bloedcirculatie • groter vermogen krijgen door specifieke ademhalingsoefeningen • verbetering van het concentratievermogen en de doelgerichtheid • meer vertrouwen krijgen in eigen kunnen en dit bewust ontwikkelen. http://www.innerfire.nl/

In ons lichaam gebeuren zeer complexe processen, die voor een groot deel ' vanzelf ' gaan. Al de binnengekomen informatie, komen in onze brein terecht en vandaar uit worden er maatregelen genomen, in de vorm van o.a. aanmaak van bepaalde stofjes, die weer op hun beurt bepaalde organen of bloedsomloop stimuleren of juist afzwakken. Door de kracht van onze geest is het mogelijk hier enigzins invloed op te hebben. Zo kan je je hartslag van b.v. 70 terug naar 50 krijgen. Je kan invloed hebben op je lichaamstemperatuur, ademhaling, bloedsomloop, sportprestaties enz. Spiritueel gezien is er nog veel meer mogelijk, maar dat is erg omstreden. Zoals het laten verdwijnen van wratten, bultjes, zere spieren, hoofdpijnen, gewrichtproblemen enz. Het lichaam is meestal in staat zich zelf te genezen. De kracht van onze mind wordt vaak onderschat, of zelfs ontkent. Mogelijk is het helemaal geen limiet, want we weten niet waar deze grens ligt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100