wat is een goede manier om vervoerskosten te berekenen en betalen in een vzw?

"Ik stelde al een vraag over kilometervergoeding, maar deze ligt toch anders. Ik heb een vzwtje voor toneel en vertellingen. We zijn met twee vrouwen. Als we op verplaatsing spelen, rijdt de man van die andere vrouw altijd. We treden nu wel niet zo vaak op (pakweg 5 keer er jaar) en verdienen er jaarlijks bruto ongeveer 400 euro mee. Daarmee betalen we materiaal (we geven ons geen gage of zoiets), vorming, regie….
Nu hebben we dringend een tent nodig want de onze is stuk en niet meer waterdicht. De man van mijn tegenspeelster wil dat we zo snel mogelijk die tent kunnen kopen, dus vraagt geen vervoerkosten. Ik had nochtans al een paar keer gezegd dat hij zeker de benzine kon terug krijgen als we ver moeten rijden, maar hij wil dus niet
Nu is mijn vriend eens gereden en (zie ook mijn vorige vraag) hij wil wel wettelijke vervoerskosten krijgen. Is hier een bepaalde wetgeving over?
Mij lijkt het sowieso vervelend om dit op de agenda te brengen van de bestuursvergadering (ik geneer me dood omdat die andere man altijd gratis rijdt). En sowieso moet die andere man dan toch ook idem krijgen vind ik...
Maar hoe dan ook moet de beslissing wettelijk correct zijn natuurlijk.

11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat is een vzwtje ?
liveisgreat
11 jaar geleden
een kleine vereniging zonder winstgevend doel, dus bv. met een cultureel doel of een sociaal doel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Reiskosten zijn alleen wettelijk geregeld voor woon-werk verkeer.
Dus voor zijn "liefdadigheidswerk" geldt geen wettelijk vast gesteld tarief.
Kus op zijn wang dus en een broodje kaas.

Antwoorden (1)

De belasting accepteert op dit moment gewoon een vergoeding onbelast van 0,19 per kilometer die kunnen jullie ook afspreken. Lager kan natuurlijk ook.
ronron1212