Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom lachen mensen als ze een fout maken?

Ik reed laatst in de auto totdat er een vrouw bijna tegen mij aanreed. Het was dat ik remde anders had ze er mooi tegenaan gezeten. Ik stak vragend m'n 2 handen op om te vragen wat ze aan het doen was. De reactie? Een schaterende lach.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
875

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

dat is ontlading van de spanning.
(Lees meer...)
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens +.

Andere antwoorden (8)

Zenuwen.

Als mensen niet weten wat ze moeten doen gaan ze lachen. Helaas komt dat niet altijd goed over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet van de zenuwen. Zenuwen heb je voor een examen. Dan houd je spanning vast. Lachen doe je om de spanning te ontladen.
-1
Van de zenuwen.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet van de zenuwen. Zenuwen heb je voor een examen. Dan houd je spanning vast. Lachen doe je om de spanning te ontladen.
-1
Snuffel
14 jaar geleden
Volgens mij kan het prima van de zenuwen zijn, als ik naar mezelf kijk...
Snuffel
14 jaar geleden
Volgens mj doe ik het zelf ook van de zenuwen soms.
Om zichzelf (en misschien de ander) voor te houden dat de fout niet zo erg is. Dit misschien om schuldgevoel, een nare sfeer of kwaadheid van zichzelf of de ander te voorkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beter deze ontwapende reactie dan een keiharde boze blik vol scheldwoorden. Meer dan waarschijnlijk vond ze dit haar vorm van excuse eom haar verlegenheid te verbergen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stom lachen is het beste wat je kan doen, vandaar...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als die gene spontaan en schuldbewust begint te lachen, dan kun jij toch niet meer boos worden? Daarom...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sommige mensen kunnen ook op ongepaste momenten lachen, daar waar juist ernst verwacht wordt, omdat ze gewoon niet weten hoe ze in bepaalde situaties moeten reageren.
of was het voor haar misschien ook de eerste keer dat ze zoiets meemaakte, en was zij opgelucht dat het goed af was gelopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aandacht afleiden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
(De aandacht van de fout afleiden (uiteraard), bedoel ik.)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding