Iedereen kan met naam en geb. datum medicijn afhalen bij apotheek, hoe veilig is dat?

Wanneer ik naar mijn eigen apotheek ga kan ik met geb. datum en naam mijn medicijn krijgen, bij een andere apotheek kan ik met dezelfde gegevens van mijn moeder haar medicijn krijgen. Bij beide hoef ik nooit een bewijs laten zien. Het gaat om recepten die gefaxt zijn. Tuurlijk het zou toevallig zijn als ik weet dat van iemand anders een recept gefaxt is, toch denk ik er gebeuren wel gekkere dingen in de wereld, waarvan ik me afvraag hoe is het mogelijk dat iemand dit weet. Gebeurt dit alleen bij deze twee apotheken. Apothekers zijn zo precies in hun werk en dat moet ook wel, dit vind ik toch onzorgvuldig.

Weet jij het antwoord?

/2500

rebe dit gebeurd bij alle apotheken op deze manier,ze vragen om geboortedatum of naam en adres en soms zelfs beide. Zoals je zelf al zegt zou het wel héél toevallig zijn als een ander van dit gefaxte recept af weet. Het is een stuk veiliger dan vroeger toen je een recept zo mee kreeg want die kon je verliezen en kon het dus in verkeerde handen terecht komen. Ik hoop dat je iets met dit antwoord kunt! Groet vlindertje Toegevoegd na 2 uur: Als aanvulling op advies van Ruoli Soms zijn mensen zo ziek dat ze het zelf niet kunnen ophalen dus dan heeft legitimeren ook geen zin. Ikzelf (vlindertje) kan het meestal ook niet zelf halen ivm ziekte dan doen vrienden het of ik laat het bezorgen. Alle apotheken doen dit mits er een goede reden voor is. Ik heb veel medicatie die ik altijd moet blijven gebruiken, dit wordt automatisch elk kwartaal door de apotheek bezorgd. Deze extra info als tip.

Ik ben het met je eens. Ik vraag mij ook af of het niet te gemakkelijk is. En ik vergeet dat steeds maar te vragen bij de apotheek. Ik vul een aanvraag herhaalrecept in op de PC. Iedereen zou dat al kunnen doen, met mijn naam en adres. Meer is er niet nodig. Geen wachtwoord, geen code: niks. Ik ga het recept halen en noem mijn naam. Dan zegt de assistente:.....die-en-die straat? Dat bevestig ik. Geen geboortedatum, geen code, helemaal niks. ---------------- Voor mijn medicijnen is er niet veel gevaar dat een ander die zou willen. Maar: Stel ik slik slaappillen of zware anti-depressiva en een kennis wil die ook en krijgt ze niet van de dokter en ze weet wanneer ik ze ongeveer bestel, iedere drie maanden. Die kan ze dus heel makkelijk ophalen! Natuurlijk zou ik dat na een keer al merken en signaleren. Maar dan is het kwaad al geschied. Dus het antwoord op jouw vraag is: Nee, dat is niet veilig genoeg. ALs je ze niet zelf kan halen, is bezorgen nog veiliger. Dan weet de apotheek tenminste nog dat ze op het juiste adres komen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100