Is er een andere oplossing dan het gebruiken van en warme waterkruik tijdens mijn pijnlijke menstruatie periode?

Ik heb pijn in mijn buik.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De pil was is wel een idee.
Omdat je dan minder vaak kunt zijn per jaar.
Alleen bij mij in de vloeiweek heb ik meer pijn als voorheen.
Alleen minder vaak per jaar.. Daarnaast gebruik ik diclofenac zetpillen 50mg 2x dg als ik hevige menstruatie pijn heb..
Misschien toch verstanig een afspraak te maken met je ha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
warme melk hielp bij mij altijd

Antwoorden (7)

Aleve feminax, is een speciale pil voor menstruatiepijnen. Een blauwe pil is het, als ik er 1 heb genomen, werkelijk waar hele dag nergens last meer van. (tot hij uitgewerkt is, na zo'n 6-8 uur)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem dan altijd een ibuprofen pil. Deze vind ik het aller beste werken bij mij..

Toegevoegd na 10 minuten:
Volgend keer als je een beetje buikpijn begint te krijgen, neem dan gelijk een Ibuprofen en je zult merken dat je buikpijn niet ernstig wordt! Is het proberen zeker waard!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neem een paracetamolletje of feminax dat werkt ook prima bij mij tenminste. Verder kan je dr niet veel aan doen helaas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allereerst andere vormen van warmte: warme pittenzak, gelpack, warme douche of warm bad. Ook warme dranken kunnen wat ontspannend en verlichtend werken. Zorg dat je een hemd draagt, en stop die lekker warm in je onderbroek. Doe verder dingen die je ontspannen en die je prettig vindt, dat is eigenlijk een effectief middel tegen élke pijn.

Daarnaast: beweging. Rustig aan, je voelt je immers niet goed. Maar wandelen, heen en weer schommelen op een stoel, of wat vaker een stukje lopen terwijl je bezig bent in huis (om iets te drinken te halen, naar de WC te gaan, etc.) kan wel verlichting geven. Wat ook schijnt te helpen tegen menstruatiepijn, is een orgasme (en nee, dat verzin ik niet). Kamillethee schijnt ook te helpen, en er zijn meer kruiden die bekend staan om een verzachtend effect op menstruatiekrampen, zoals teunisbloemolie.

Je kunt natuurlijk ook pijnstillers gebruiken: paracetamol is de meest veilige pijnstillers, maar NSAID's werken vaak beter bij menstruatiepijn. Ik zou niet die dure "speciaal voor de menstruatie"-dingen nemen, want hetzelfde stofje onder een andere naam is veel goedkoper. Meest gebruikt zijn ibuprofen en naproxen. Als je heel veel last hebt van menstruatiepijn, is het verstandig om eens naar je huisarts te gaan. Sommige vrouwen slikken de pil om de menstruele pijn en ongemakken te verminderen, en als niets anders werkt, is dat meestal ook de meest effectieve methode.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je niet gebruik wilt maken van pillen, is er nog een andere heel natuurlijke manier waarop je je pijn kan krijgen.
Een orgasme. Hierbij wordt een stof aangemaakt dat een zeer krachtige pijnstiller is. ( werkt ook bij hoofdpijn)
Dus verwen jezelf maar lekker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Minder zout eten, dat zorgt ervoor dat je minder vocht vasthoudt en dat kan de krampen verminderen, wel goed blijven drinken.
Je kunt ook warmtepleisters of cremes gebruiken IPV een kruik.
Als laatste kun je naar je huisarts gaan en vragen om een recept voor de anti-conceptiepil, bij gebruik hiervan verminderen de klachten meestal ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je erg veel last van menstruatiepijn, dan kun je een anticonceptiepil overwegen. Met de pil rijpt de eicel niet, waardoor de klachten aanzienlijk zullen verminderen. Wanneer de pil geen optie is -omdat je er niet tegen kunt of omdat je bezwaren hebt tegen het dagelijks slikken van hormonen- kun je pijnstillers gebruiken die de vorming van prostaglandinen tegengaan. Bij de drogist of apotheek vind je bijvoorbeeld pijnstillers met ibuprofen. Soms helpen middelen met een krampopheffende werking, zoals dibutamide.

Daarnaast zijn er tal van natuurlijke middelen die menstruatieklachten kunnen verlichten. Voorbeelden zijn teunisbloemolie of rode klaver. Ook de aloude huismiddeltjes zoals een warme douche of bad, een kruik op de buik of een lekker groot stuk chocolade kunnen je al beter doen voelen.

Toegevoegd na 37 seconden:
http://www.gezondheidsnet.nl/medisch/artikelen/28/menstruatiepijn-onder-controle