Binnenkort al een jaar niet meer ongesteld... Normaal?

Hallo,

Ik en vorig jaar juli ongesteld voor het eerst geworden. Ik was toen 15. Nu wordt ik binnenkort 16 en ik ben nu in de tussentijd niet meer ongesteld geworden... Een heel jaar dus. Ik ben seksueel nog nooit actief geweest en dat kan het dus ook niet zijn. Is dit ernstig? En ja ik was al laat, maar nu ook nog een jaar uitblijven..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Is je gewicht wel normaal?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mensen, ik vraag dit omdat ik er zelf niet uitkom. Dat ik gewoon nirmaal op gewicht ben is vrij logisch als ik er verder niets over schrijf, ik weet zelf ook wel dat te dun of te dik niet goed is voor je menstruatie. Ik ben gewoon lang, normaal op gewicht maar doe wel bovengemiddeld veel aan wedstrijdzwemmen!

Het beste antwoord

Maak je niet meteen zorgen. Ik had dit toen ook en ben destijds ook naar de huisarts geweest. Ik kon dit laten nakijken maar dit was dan voor mezelf. Dit was niet noodzakelijk.

Dus ook mijn advies is, maak even een afspraak dan ben jij ook weer gerust gesteld. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dan adviseer ik je toch even om naar je huisarts te gaan. Die is de enige die dit kan onderzoeken en beoordelen.Geen personen van Goeie vraag, noch een niet-medischedeskundig medewerker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan een hormonale kwestie zijn. Dat moet je in ieder geval met je huisarts bespreken.
Soms, als vrouwen teveel aan de lijn doen, en te mager zijn, kan de menstruatie ook uitblijven.

Dus: op naar de huisarts.
Normaal is het niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel hard trainen kan invloed hebben op je cyclus...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maak je geen zorgen! Het is normaal. Soms zit tussen de eerste keer en het effectief elke maand krijgen een tijd tussen. Zo was het bij mij ook! Op een avond bloed in me onderbroek. Jaar niet meer gehad en dan poef daar waren ze ! Wees blij dat je ze nog niet hebt h is een last!