Hoe kom ik van het neuspeuteren af?

Zou wel eens een keer tijd worden op mijn 36e, maar ik vind het zo af en toe nog steeds moeilijk de neiging te onderdrukken.
Iemand een geweldige tip?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.5K

Het beste antwoord

Je vraagt in je reactie om een 'foefje' zoals iets om van nagelbijten af te komen. Met pleisters op je vingers wil je niet lopen, dus je wilt niet dat het zichtbaar is.

In dat geval zou ik een aantal hete rode pepers snijden en daarna niet je handen te wassen. Gegarandeerd dat je het niet ziet maar wel voelt zodra je er mee in je neus gaat!

Wel opppassen voor wrijven in je ogen dan! (of ergens argeloos krabben :-/)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of een tampon inbrengen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
auw auw auw.... heb ik helaas al een aantal keer (hoe dom kun je zijn...) ervaring mee gehad. Doet PIJN in je ogen en ook echt pijn in je neus...! dus op zich is het een goede tip :-) +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Cavia: ja, maar waar laat je dan het touwtje? PPL wil juist dat het NIET zichtbaar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 lol

Andere antwoorden (10)

Pleister op je beide wijsvingers. Dat maakt het heel erg moeilijk om door te gaan, in ieder geval ben je je dan er erg van bewust als je het toch doet.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmmm...
Op de een of andere manier zie ik mijzelf niet dag in dag uit met pleisters om mijn vingers lopen.
Niet een of ander foefje of goedje (net zoals je van die troep hebt die je op je nagels smeert om het nagelbijten af te leren)?
itsme
14 jaar geleden
je hoeft het maar een week te doen, dan ben je er al aan gewend dat je beter een zakdoek kunt pakken...
itsme
14 jaar geleden
Oh ja, een goedje op je vingers: sambal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus je ziet jezelf niet dag in dag uit met pleisters op je vingers lopen, maar wel met je vingers in je neus? :-)
Handschoenen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom wil je er vanaf? Het is juist gezond, want het zorgt ervoor dat de neusharen weer fier kunnen wapperen, waardoor ingeademde lucht gefilterd wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet echt 'fris' om het in het openbaar te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt. Beloon jezelf dan als je je weet te beheersen tot je alleen bent.
Watjes in je neus doen?
14 jaar geleden
met plakband een punaise op je vinger plakken wedden dat je het maximaal nog 1 keer probeert
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hang onderstaande foto op je bureau en/of zet hem op je computer en overal waar je regelmatig zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beetje chilli pepper op die vinger doen ! tis een gewoonte net als nagelbijten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken iemand die in één dag van ernstig nagelbijten afkwam door een hele avond bao-ballen in z'n hand om elkaar te draaien. Ik weet niet hoe het kan, maar het werkte perfect. Wellicht het proberen waard. Is in ieder geval niet schadelijk voor je neusslijmvlies.

Daarnaast is het korstjes vrijhouden van je neus, op een andere manier dan peuteren wel slim, anders blijft er toch iets 'trekken'.
Je moet het jezelf niet moeilijker maken dan nodig, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er in mijn neus iets in de weg zit, dan haal ik het eruit. Om de doodeenvoudige rede dat het zo lekker oplucht. Niets mis mee, met jou miljoenen anderen.

Ik hou wel goed in de gaten of niemand het ziet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb er hier thuis een vanaf geholpen door tijdens het peuteren van het slachtoffer-een flinke klap tegen zijn vinger te geven....hij heeft het nóóit meer gedaan!