hoe kan ik mijn hoogtevrees overwinnen?

Als ik in een reuzenrad, vrije val of ander ding ga dat hoog is en waar je stil hangt en dus de grond ziet heb ik last van hoogtevrees. Iemand tips hier tegen? Ik durf het wel maar ik sta wel doodsangsten uit ;/

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Antwoorden (4)

Aangezien je wel in deze attracties durft te gaan heb je niet extreem veel hoogtevrees. Hoogtevrees wordt minder door vaker in deze attracties te gaan, aangezien je dat durft is dat goed te doen voor jou.

Besef trouwens goed dat een groot deel van de lol aan deze attracties juist is dat je een beetje bang bent. De ontlading als je er weer veilig uitkomt en de adrenalinerush van de stress die je erin ervaart zorgen voor het lekkere gevoel dat deze attracties horen te geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Regelmatig in die attracties gaan heeft geen zin. Ook kost het je een klein vermogen om op die manier van hoogtevrees af te komen.

Het is mogelijk om exposure in vito te ondergaan met een redelijke kans op succes, een andere methode is EMDR. Dit wordt echter alleen door een erkende therapeut toegepast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jep EMDR is echt heel effectief!
Je kan 2 dingen doen:

Als het gewoon handig is om geen hoogtevrees te hebben maar het hoeft niet per se dan kan je het gewoon zo laten.

Maar als je het echt heel graag wilt; werk met een ''angsttrap''.
Dat houdt in dat je telkens nét iets hoger gaat, beging met een lift naar verdieping 1, als dat goed ging naar 2 enz.
Als het te eng wordt neem dan gewoon even rust!
(Dat van die lift is maar een voorbeeld, misschien zijn andere dingen beter om mee te oefenen)

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door te oefenen, oefenen, oefenen.
De eerste stap van het overwinnen van je angst hoogtevrees is gereed te zijn om dit te doen
Een manier om je angst van hoogtevrees nederlaag te doen is een activiteit die niets anders hoogten inhoudt. Bijvoorbeeld, kunt u proberen parachutespringen, bungeejumpen, luchtballon of bergen beklimmen.
Je kan ook boeken lezen die over hoogtevrees gaan ,
ze zijn een goede ondersteuning bij de oplossing van hoogtevrees!

En tot slot wees geduldig met jezelf, geef niet op, het is mogelijk om je fobie overwinnen.
succes ermee!