Regelmatig eten, en zorgen dat je genoeg vezels binnenkrijgt....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Goed eten en op tijd naar je stoelgang...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel fruit en vezels eten. Veel water drinken. En last but not least: veel bewegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vezels eten (fruit (met schil), groente, volkoren brood, albran, ...), regelmaat en voldoende beweging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb lang geleden ook eens allbran gegeten, ik vond het net of ik kleine stokjes uit het bos in mijn melk had :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, Allbran smaakt inderdaad naar drie keer niks.
Maar ik doe het door een bak magere yogurth, met wat walnoten en rozijnen en dat is best lekker, want die albran is wel lekker knapperig (als je het meteen opeet).
En er zitten héél veel vezels in, dus dat maakt een boel goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou..ik denk dat ik het bij mijn muslie tropical, van Jordans hou of weetabix volkoren, erug jammie ook :)
Begin met een goed ontbijt-beweeg veel-eet gemiddeld 4x per dag een gezonde maaltijd en neem tussendoor vezelrijke snacks.
Eet op geregelde tijden en neem ook zuivelprodukten-fruit en drink voldoende op een dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een goede stoelgang kun je gedroogde, donkere Turkse abrikozen eten, deze zijn het lekkerst, wel even wassen.
Deze koop je of in een Turkse winkel of in een natuurwinkel.
Eet vooral alles volkoren: pasta's, rijst, brood en volkoren peperkoek.
Elke dag fruit, appels met schil.
Als je dit aanhoudt, zul je merken dat met twee dagen je stoelgang optimaal wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed ontbijt: - yoghurt met granen
10 uur: cracker of boterham met kaas
12.30 uur: brood met fruit en of groenten (rauwkost)
15.00 uur: fruit en biskwie / of tussendoortje met koolhydraten; of boterham met zoet beleg;
18.00 uur: geen zware avondmaatlijd, vooral wel groenten;
20.00 uur: koffie of iets dergelijks met b.v. plak ontbijtkoek
22.00 uur: lichte avondsncak, zoals blokje kaas, paar tucjes, wat drinken.

Ongeveer een voorbeeld voor een goede spijsvertering. Het is belangrijk dat de tussenpozen tussen de maaltijden niet te lang zijn, maar dat je motor blijft branden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezond leven, gezond eten !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is maar net wat je gewend bent. Eet regelmatig en niet te veel. Goede spijsvertering impliceert een goede stoelgang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke dag een kiwi, 2 liter vocht drinken en voldoende beweging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal ik opnoemen wat slecht er voor is.
Zover de wetenschappers nu denken gezien vanuit de natuurartsen.
Koffie en de meeste theesoorten.
Koemelk.
Sinaasappelen.
Te weinig water drinken.
Alcohol.
Te weinig bewegen.
Te weinig buitenlucht.
Te vet eten.
Te weinig vezels.
Koolzuurhoudende frisdranken.
Te veel stress.
Te weinig verse groente en fruit,
Suiker.
Te veel zout.
Snacks en patat.
Te eenzijdige voeding.
Vlees.
Chocolade.
Voor al je darmproblemen zomaar een pilletje nemen zonder iets aan de oorzaak te doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel drinken, eten bewegen en een regelmatig leven leiden. Ook het gebruik van vezelrijke voeding is belangrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zak zemelen kopen en door al je warme eten een schep doen. Rustig meekoken, je proeft er niets van. Dagelijks doen en zelf proberen wat voor jou de goede hoeveelheid is. Bij Kruidvat voordelig te koop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed, ik heb een heel ander idee voor jou. Het eten van vezels en fruit is helemaal niet nodig.
Wat belangrijk is, is witbrood eten! Nu zul je denken: dit stopt toch de stoelgang? Ja en nee. Bruinbrood zorgt ervoor dat je eten heel snel door je darmstelsel gaat waarbij de darmen zelf weinig hoeven te doen. Dus scheid je het snel uit. Echter is het voor je darmen belangrijk dat zij zelf het werk moeten doen, dus het eten goed kneden als het ware. Witbrood zorgt hiervoor (melkwit).
Tevens is het eten van gedroogde abrikozen ook goed. Ze bevatten veel ijzer. Maar eet hier niet teveel van. Dit laxeert. Een glaasje witte wijn bij de avondmaaltijd is ook goed voor een goede spijsvertering.
En als je 1x per 2 of 3 dagen ontlasting hebt, dan is het prima. Je darmen hebben de tijd nodig om alle voedingsstoffen uit het eten te resorberen. Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Chek deze link

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/alternatief/11320-spijsvertering-stoelgang-problemen-natuurlijke-middelen.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
probeer eens metamusil of regular dit zijn vezel zakjes deze gebruik ik zelf ook voor mijn stoelgang maar of het helpt voor je spijsvertering weer ik eigenlijk niet

p.s regular en metamusil is het zelfde