Val je af als je dagelijks 20 KM fietst en normaal eet?

Ik ben 16 jaar oud, 1,81 lang en weeg 83 kilo. Ik fiets elke dag ong. 20 kilometer en buiten een normaal ontbijt, normale lunch en normale maaltijd eet ik maximaal 1 tussendoortje o.i.d. Als ik dit blijf volhouden, val ik dan af? En zo ja hoeveel? In hoeveel tijd?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk val je af. Maar dat ligt aan een heleboel dingen. Beweeg je de rest van de week nog redelijk of zit je alleen maar stil. Wat noem je een normale lunch, maaltijd en een normaal ontbijt. Wat voor tussendoortje eet je. En als dat allemaal goed is dan heb je nog altijd lichamen die sneller afvallen en andere vallen minder snel af.
Om je te helpen zijn er toch een paar apps en sites te vinden waarbij je het redelijk kunt uitzoeken.
Op http://www.voedingscentrum.nl/nl/schijf-van-vijf/schijf.aspx kun je zien hoe je gezond moet eten, en je kunt je BMI uitrekenen. Voor iemand van jou leeftijd en lengte zou onder de 78 kilo een mooi gewicht zijn.
Er zijn ook sites en apps om uit te rekenen hoeveel calorieën er nu in je eten zitten.
(https://mijn.voedingscentrum.nl/nl/caloriechecker/)
En om jou wat tijd te besparen heb ik alvast uitgerekend dat je met 20 kilometer fietsen ongeveer 500 calorieën verbrand(maar dat ligt eraan hoelang je over die 20 km doet)
Mijn tip is om even zelf op Google te kijken bij calorie checken/calorie teller en op je mobiel zijn ook veel afval apps die tellen hoeveel calorieën je verbrand met fietsen en hoeveel je moet eten enzovoort.(bij Play Store staan er veel bij gezondheid en fitness)
Succes met afvallen, en zorg er voor dat je wel gezond blijft eten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Komt bij dat 20km/dag wel genoeg is voor je lichaam om flink (been&bil-) spieren op te bouwen. Oftewel: je komt aan.
Maar niks om je zorgen over te maken.
tinus1969
9 jaar geleden
Tsja, hoeveel tussendoortjes? Thee/koffie met suiker? Vruchtensap, cola? Jus over de aardappels? Maak je je zorgen over je gewicht? Waarom?
tinus1969
9 jaar geleden
@Wieri: dat hoeft niet helemala waar te zijn. Met fietsen kweek je, net als met marathonlopen, lange, vrije dunne spieren, zeker als je geen aanleg hebt om dikke (sprint)spieren te kweken. Echte wielrenners zijn lichte, tanige mannetjes.
Je valt af wanneer je meer kcal verbrandt dan consumeert. Het is dus een kwestie van bijhouden hoeveel je binnenkrijgt en logischerwijze dus ook hoeveel je ongeveer verbrandt.
Wel kan het zo zijn dat je door het fietsen spiermassa opbouwt en dus zwaarder wordt. Daar hoef je je verder geen zorgen om te maken, spieren zijn alleen maar goed, en om de verhouding tussen spieren en vet wat duidelijker voor je te maken, zie onderstaande foto!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik denk van wel maar het hangt ook af van persoon tot persoon...
vetverbranding en zo!
best is veel fruit en groenten te eten en minder brood, vetten en suikers.
veel bewegen of sporten helpt natuurlijk ook wel maar zoals men bij ons in Vlaanderen zegt: "elk pondje gaat door het mondje".