Als een Tablet in een bepaalde dosis een werkingsduur[WD] heeft van 8u en een halfwaardetijd[HWT] van 4u, Stijgt de HWT en WD bij een hogere Dosis?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Als de begincontractie "100" is zal na 4 uur de concentratie "50" zijn.
Als de beginconcentratie "150" is zal na 4 uur de concentratie "75" zijn.

De halfwaardetijd blijft dus 4 uur ook bij hogere dosis. De resterende concentratie zal wel hoger zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dankjewel voor het antwoord op mijn vraag!