fluimucil bruis en hoestrdrank gelijktijdig innemen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bel even je apotheek.

Antwoorden (2)

Nee, Fluimusil bevat zoveel werkzame stof, dat je daar maar 1 bruistablet per dag in mag nemen, neem je daar ook nog de drank bij, dan overschrijdt je maximale hoeveelheid acetylcisteïne, 600 mg, die per dag mag worden ingenomen.

Toegevoegd na 51 minuten:
Bovendien mag je de bruistabletten alleen oplossen in water, dus het mag niet opgelost worden in de Fluimucil drank, of andere dranken, wat de enige manier is om deze middelen gelijktijdig in te nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, niet doen. De bruistablet mag alleen in water opgelost worden. Het kan trouwens rubber en metaal aantasten. Deze 2 middelen hebben eigenlijk geen zin. Vooral de dure fluimicil is normaliter een nutteloos middel, qua genezing. Hoestdrank kun je vervangen door iets anders zoets. Het voelt allemaal misschien wat beter maar je bent niet sneller beter.