pijn in het midden van mijn borstkas wat is het?

Ik ben met natte schoenen van een houten trap afgegleden (vanaf de helft ongeveer) ik gleed er staand vanaf. Ik hield de leuningen ook beide vast waardoor mijn borstkas als het ware uit elkaar rekte. Hierbij voelde ik iets knakken oid. Dit was 2 weken geleden en de pijn lijkt nu erger te worden... De pijn zit in het midden van mijn borstkas wat kan het zijn ?

Weet jij het antwoord?

/2500

verrekte of gekneusde spieren denk ik.Als je je ongerust maakt ga naar de dokter

Duidelijk iets met je ribben. Als dat zo is, dan moet je met diep inademen, hoesten en niezen flink pijn hebben.

Het zou in principe van alles kunnen zijn. Om hartklachten uit te sluiten (zeer onwaarschijnlijk, maar zou kunnen), zou je kunnen kijken of de pijn minder wordt in een bepaalde houding. Als de pijn minder is in een bepaalde houding dan is het of je spieren of je kraakbeen/botten. En omdat je zegt dat het het midden is, is het waarschijnlijk een gekneust borstbeen. Toch zou ik even naar de huisarts gaan. Er kan namelijk ook iets gebroken zijn. Het gebeurt vaker dat mensen er naderhand achterkomen dat ze ooit een rib of iets dergelijks gebroken hebben (meestal is het dan wel een stuk dikker dan normaal). Je kan er sowieso nog wel een aantal weken last van hebben en ik zou zeker een paar weken niet sporten of zware dingen tillen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100