Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb ooit gelezen dat mannen onderling veel meer verschillen dan vrouwen. Waar kan daar wat meer over lezen?

Dat omdat bij vrouwen een afwijkend recessief X chromosoom wordt geneutraliseerd door een dominant goed werkend X chromosoom. Terwijl bij mannen het foute X chromosoom niet wordt geneutraliseerd, zij hebben immers daar een Y-chromosoom.
De kleinste en de grootste volwassenen zijn altijd mannen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mannen komen van mars, vrouwen van venus?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kleinste volwassene kan wel een man zijn maar die heeft een groeistoornis, ik geloof niet dat een man zonder groeistoornis ook bij de kleinste mensen hoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie zegt dat lengtegroei op het geslachtschromosoom ligt? Je hebt nog 22 andere paren chromosomen waar zo verschrikkelijk veel informatie op ligt, hoe kun je dan zeggen dat alle verschillen komen door dat ene X chromosoom bij mannen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Misschien is het boek :
mannen en vrouwen verschillen van Marcel Dekker een optie
Hij beschrijft ook dat compenseren.

Toegevoegd na 1 uur:
magere toevoeging want er staat ongeveer in wat je zelf ook noemt maar als je het artikel niet kent is het mogelijk interessant. (zie link 2)
(Lees meer...)
Summo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je van mij voor de goede intentie. Maar dit boek geeft aan wat de verschillen tussen mannen en vrouwen zijn, terwijl ik de verschillen tussen mannen onderling en vrouwen onderling bedoel.
Summo
13 jaar geleden
oeps, ik zie het.... sorry (dat is mijn eer te na ik zal iets beters zoeken)
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing