wat doe je als je schoonmoeder gek is van jaloersheid?

mijn schoonmoeder heeft me uitgescholden voor heks in de msn en ik kon doodvallen volgens haar en ze wilde niet meer met mij en mn vriend praten.
toen we op visite moesten en met zn pa op pad deed ze net of er niets gebeurd was.
maar ook nu praat ze niet meer met mij wel weer met mn vriend.
wat kan ik hiermee ik wil het liefst verhuizen naar een plek waar ze niet elke dag beslag op hem kan leggen en leugens over mij vertellen tegen iedereen.

Toegevoegd na 4 dagen:
ff een update:

gepraat word er nog steeds niet alleen met mijn vriend.
ze heeft tegen hem gezegt dat ze het niet zo meende met dat doodvallen maar tegenover mij geen excuus niks zover.
we wonen ongeveer 200 meter bij hun vandaan.. communicatie ging via internet omdat dat minder kost..
maar nu belt ze alleen nog maar naar zijn mobiel omdat ze weet dat ik vaak achter achter de chat zit .. en met mij praat ze dus alleen als zijn vader er bij is anders niet.
heb ik ook niet echt behoefte aan zolang ik geen excuus krijg hoor.
maar vervelend is het wel die contante spanning en nooit weten wat er nu weer gestookt word.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (11)

Stel hem voor de keus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar haar toe in je eentje met een bos bloemen en ga vragen wat ze nou tegen je heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vertel t gewoon aanje vriend en je vader. Eerlijkheid duurt t langst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Advies, wees voorzichtig met kritiek, veel mensen kunnen hier niet tegen. Bouw het rustig op. Een bos bloemen is een leuk idee maar lost nog niets op. Wel geeft dit een fleurig tintje aan jouw bezoek. Soms kun je de dingen ook beter(even) met rust laten. Later valt het vaak weer mee. Veel slikken hoort er ook bij, OM DE VREDE TE BEWAREN.
Wil je door met deze vriend blijf dan altijd voorzichtig.

Suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Altijd op je tenen lopen is ook geen leven, dat vreet aan je.
Zeg je de waarheid!!
Als ze daar niet mee kunnen leven, dan zoek je wat anders.

Toegevoegd na 1 minuut:
wees vooral eerlijk!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer dat je niet verteld hoe oud je bent en hoe lang jullie al een relatie hebben en of er ineens iets verandert is of dat het altijd al zo was.

Moeders en zonen, er worden veel grappen over gemaakt, een moeder vind zelden een andere vrouw 'goed genoeg' voor haar zoon.Sommige moeders zien het zo dat mannen hun hele leven verzorgt moeten worden en als een andere vrouw dat over gaat nemen dan komt er van de moeder jaloezie om de hoek kijken. Dit is erg zwart wit gesteld, maar dat maakt het wel duidelijk. De moeder zal moeite hebben haar zoon los te laten.

Het beste kan je met je vriend gaan praten, als jij vind dat schoonmoeder teveel beslag legt op jouw vriend. Wat vind hij hiervan? Maak hem duidelijk dat dit voor jou heel vervelend is.
Hij is ook degene die de relatie met zijn moeder moet gaan veranderen in die van afhankelijk kind naar een onafhankelijke man met zijn eigen leven.

Verder hoef je geen vriendinnen te worden met je schoonmoeder, wat voor mij zou betekenen dat je niet met haar op msn gaat zitten. Houd afstand, leef jullie eigen leven, met de ouders op de achtergrond.

Ik heb ook ooit een hele 'lastige ' schoonmoeder gehad, het heeft jaren geduurd voor ik er achter kwam dat haar eigen zoon, haar helemaal niet serieus nam (hij kende haar al zijn hele leven) waardoor hij ook niet snapte waar ik me zo druk over maakt.
Ik nam haar wél serieus, pas toen ik net zo tegen haar aan ging kijken als mijn man, veranderde dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel goed antwoord. + Het probleem zit inderdaad vaak bij de moeder-zoon relatie. Jij bent dan de indringer.
Print alles op MSN uit, vertel aan je vriend dat je erg van hem houd en dat je heel graag een goede verstandhouding wil met zijn ouders. Ga samen met je vriend naar zijn ouders. Neem een bos bloemen mee voor je schoonmoeder en praat alles met z'n vieren uit. Neem de print mee voor het geval ze alles ontkent. Eerlijk is het moeilijkst en duurt het langst, maar je hebt er het meest aan qua eigenwaarde. Neem even afstand als het uitpraten niet meteen lukt de eerste keer, maar stuur dan na een week of 2 een kaartje naar je schoonouders (eerst laten zien aan je vriend) met de vraag of jullie nog een keer langs mogen komen om te praten. Laat het aan hen over om op dat kaartje te reageren. Je vriend ziet dan echt wel dat het niet aan jou ligt.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou gewoon eerlijk vragen wat er is en of er een probleem is. Zo ja dan kun je wellicht samen tot een oplossing komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erg slim is je schoonmoeder niet dat ze zoiets zwart op wit durft te schrijven.

Maar dat wil wel zeggen dat ze erg zeker is dat haar zoon altijd voor haar zal kiezen.

Ik zou eens heel ernstig met je vriend praten. Als jij van je houdt zou hij zoiets niet mogen dulden van zijn moeder.

Hij wil toch met jou verder leven? Als dat kan natuurlijk met zijn moeder er bij. Maar als moeder zich niet kan aanpassen dan zonder haar.

Ik zou in ieder geval al voorstellen om de bezoekjes wat te minderen, zodat ze wat afstand leert doen van haar zoon.

Toegevoegd na 3 minuten:
"jij" hierboven moet natuurlijk "hij" zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MSN en slim gaan ook niet goed samen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de moeder laat zichzelf leiden door emoties. Ik vind het op zich niet dom ofzo. Ze hebben vaak wel een bord voor de kop!!
vaak vergeten schoonmoeders dat ze niet vriendin zijn maar moeder. en dat een vriendin heel andere dingen met haar zoon doet als dat zij altijd zou doen of heeft gedaan.
ze voelen zich vaak bedreigd omdat ze bang zijn contact met hun kind te verliezen. jammer eigenlijk want het zou juist zo fijn zijn om er een kind bij te krijgen toch?

Met mijn schoonouders had ik voorheen ook altijd problemen. ben boos geweest. verdrietig geweest. enz enz. het heeft me eigenlijk geen bal verder geholpen. pas toen ik me er bij neerlegde dat ik het waarschijnlijk toch nooit goed genoeg zou doen is de relatie verbeterd..
Ook ik heb dikwijls met mijn man er overgehad. en hij had ook zoiets van, maak je niet zo druk, zo is ze gewoon.
hij nam het wel voor me op als er iets gebeurde wat niet door "de beugel" kon. niet dat dat veel hielp. want ik bleef toch wel het gevoel hebben dat ze zoiets hadden van, zij heeft hem opgestookt.
serieus, het ging pas beter toen ik me er bij neerlegde. waarschijnlijk verteld dat ook gewoon over de onzekerheid van de schoondochter. bang zijn om het niet goed genoeg te doen in de ogen van de moeder van je vriend/man. deze vrouw heeft gewoon een belangrijke rol in het leven van de man die je zo lief hebt. dat misschien schoondochters dat ook proberen te evenaren. wat gewoon niet zal lukken, want nogmaals, je rol is anders. ik neem tenminste niet aan dat zijn moeder met hem het bed in duikt? om maar een voorbeeld te noemen.

ook ben ik dingen positiever gaan benoemen, als ze bijvoorbeeld verbaasd was dat ik zijn brood niet smeerde dan zei ik iets van:"maar je hebt hem dat juist zo goed geleerd. jammer om dat gene wat hij zo goed van je geleerd heeft te negeren! "
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou voor de directe aanpak kiezen omdat ze hier bekend mee is.

uitprinten wat ze gezegd heeft, gewoon ook doen of er niets aan de hand is en als je een keer 'gezellig' met zijn allen bent zeg je...OHJAH!!! ik snapte dit niet helemaal, kan u misschien uitleggen wat u hiermee wil zeggen en waarom, want ik voel me misschien geheel ten onrechte persoonlijk aangevallen, en dan mop je uitgeprinte persoonsbeschrijving naar haar toe.