wat doe je als je schoonmoeder gek is van jaloersheid?

mijn schoonmoeder heeft me uitgescholden voor heks in de msn en ik kon doodvallen volgens haar en ze wilde niet meer met mij en mn vriend praten.
toen we op visite moesten en met zn pa op pad deed ze net of er niets gebeurd was.
maar ook nu praat ze niet meer met mij wel weer met mn vriend.
wat kan ik hiermee ik wil het liefst verhuizen naar een plek waar ze niet elke dag beslag op hem kan leggen en leugens over mij vertellen tegen iedereen.

Toegevoegd na 4 dagen:
ff een update:

gepraat word er nog steeds niet alleen met mijn vriend.
ze heeft tegen hem gezegt dat ze het niet zo meende met dat doodvallen maar tegenover mij geen excuus niks zover.
we wonen ongeveer 200 meter bij hun vandaan.. communicatie ging via internet omdat dat minder kost..
maar nu belt ze alleen nog maar naar zijn mobiel omdat ze weet dat ik vaak achter achter de chat zit .. en met mij praat ze dus alleen als zijn vader er bij is anders niet.
heb ik ook niet echt behoefte aan zolang ik geen excuus krijg hoor.
maar vervelend is het wel die contante spanning en nooit weten wat er nu weer gestookt word.

Weet jij het antwoord?

/2500

Stel hem voor de keus.

Ga naar haar toe in je eentje met een bos bloemen en ga vragen wat ze nou tegen je heeft.

Advies, wees voorzichtig met kritiek, veel mensen kunnen hier niet tegen. Bouw het rustig op. Een bos bloemen is een leuk idee maar lost nog niets op. Wel geeft dit een fleurig tintje aan jouw bezoek. Soms kun je de dingen ook beter(even) met rust laten. Later valt het vaak weer mee. Veel slikken hoort er ook bij, OM DE VREDE TE BEWAREN. Wil je door met deze vriend blijf dan altijd voorzichtig. Suc6

Altijd op je tenen lopen is ook geen leven, dat vreet aan je. Zeg je de waarheid!! Als ze daar niet mee kunnen leven, dan zoek je wat anders. Toegevoegd na 1 minuut: wees vooral eerlijk!!

Ik zou gewoon eerlijk vragen wat er is en of er een probleem is. Zo ja dan kun je wellicht samen tot een oplossing komen.

vaak vergeten schoonmoeders dat ze niet vriendin zijn maar moeder. en dat een vriendin heel andere dingen met haar zoon doet als dat zij altijd zou doen of heeft gedaan. ze voelen zich vaak bedreigd omdat ze bang zijn contact met hun kind te verliezen. jammer eigenlijk want het zou juist zo fijn zijn om er een kind bij te krijgen toch? Met mijn schoonouders had ik voorheen ook altijd problemen. ben boos geweest. verdrietig geweest. enz enz. het heeft me eigenlijk geen bal verder geholpen. pas toen ik me er bij neerlegde dat ik het waarschijnlijk toch nooit goed genoeg zou doen is de relatie verbeterd.. Ook ik heb dikwijls met mijn man er overgehad. en hij had ook zoiets van, maak je niet zo druk, zo is ze gewoon. hij nam het wel voor me op als er iets gebeurde wat niet door "de beugel" kon. niet dat dat veel hielp. want ik bleef toch wel het gevoel hebben dat ze zoiets hadden van, zij heeft hem opgestookt. serieus, het ging pas beter toen ik me er bij neerlegde. waarschijnlijk verteld dat ook gewoon over de onzekerheid van de schoondochter. bang zijn om het niet goed genoeg te doen in de ogen van de moeder van je vriend/man. deze vrouw heeft gewoon een belangrijke rol in het leven van de man die je zo lief hebt. dat misschien schoondochters dat ook proberen te evenaren. wat gewoon niet zal lukken, want nogmaals, je rol is anders. ik neem tenminste niet aan dat zijn moeder met hem het bed in duikt? om maar een voorbeeld te noemen. ook ben ik dingen positiever gaan benoemen, als ze bijvoorbeeld verbaasd was dat ik zijn brood niet smeerde dan zei ik iets van:"maar je hebt hem dat juist zo goed geleerd. jammer om dat gene wat hij zo goed van je geleerd heeft te negeren! "

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100