Hoe kan je het beste je baard scheren?

Met de haargroei mee of tegen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door tegen je bakkebaard en je snor te zeggen dat ze ook een sik zijn. Je scheert ze nu over 1 kam ;)

Antwoorden (5)

Ik weet niet hoe jij je scheert,maar als je het met een mesje doet zou ik zeggen,zeep je lekker in,scheer eerst met de groei mee,zeep nog een x in en dan tegen de baard groei in.Lekker cremetje of een aftershave en je voel je kip lekker.
Suc6
11 jaar geleden
Twee maal scheren is het beste :één maal met de groeirichting meescheren en een tweede maal(na opnieuw inzepen) tegen de groeirichting in.

http://scherendeheren.net/aos/tips/index.shtml
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als ik tegen haargroei in scheer, krijg ik last van rode bultjes.
fremar
11 jaar geleden
Lees in de link eens:kalmeer de huid,daar is eventueel een oplossing te vinden.
Met de haargroei mee is altijd goed. Tegen de haargroei in geeft een gladder resultaat, maar veel meer kans op ingegroeide haren, waaruit puistjes kunnen ontstaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maak eerst je huid nat en warm, dit doe je door een gastendoekje (klein handdoekje) in warm water te spoelen en dat leg je op je gezicht, even laten liggen en daarna eraf halen, direct je scheergel aanbrengen en met een scherp mes, met de haargroei mee, scheren. Indien nodig, je gezicht nogmaals warm vochtig maken en nogmaals met de haargroei meescheren, voor een extra glad resultaat kun je nog eens tegen de haargroei in scheren, maar doe dat zeker niet iedere keer.
Gebruik na het scheren een aftershave of nog liever een scheerbalsem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een lange baard hebt, eerst knippen. Dan met de tondeuze het nog korter maken. Vervolgens alles scheren met de haargroei mee en daarna nog eens scheren tegen de haargroei in.

Zo scheer je een "baard" het beste ;)