Nee hoor, anders zouden wij met zn allen op deze site geen antwoorden krijgen op onze vragen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Helaas is meestal het tegen gestelde waar tegenwoordig. Als je nooit wat vraagt krijg je bijna niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Deze uitdrukking is in onze taal gekomen om tegen kinderen te kunnen zeggen als ze te gretig zijn.
14 jaar geleden
Ik heb altijd geleerd: KINDEREN die vragen worden overgeslagen.
In mijn ogen gaat het dan echter om het vragen om hebbedingetjes en snoep.
In geval van problemen is het belangrijk dat je wel vraagt, jezelf laat horen.
Daarnaast gaat het er ook nog om op welke manier en op welke toon je iets vraagt. Iemand die vriendelijk overkomt krijgt veel meer gedaan in de wereld dan iemand die alles probeert af te dwingen.
Daarnaast is er ook nog het spreekwoord: brutalen hebben de halve wereld. Soms moet je gewoon voor jezelf opkomen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat klopt niet...

Heden ten dage zijn dat de enige die iets krijgen...

Vroeger was er een spreekwoord, brutalen hebben de halve wereld... Dat is zo niet meer... Brutalen hebben de hele wereld...

En: Jij betaalt het dus jij bepaalt het... Ook al zo´n verachtelijk spreekwoord...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja! Vraag maar aan mijn vriendin... :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die PrutsEinstein;

Letterlijk gezien niet, want als je niets vraagt krijg je dat ook. Een betere zin zou zijn; Mensen die blijven vragen worden overgeslagen. Of; wie te veel zeurt komt niet aan de beurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het niet... Wie zeurt krijgt een beurt... Wie zeurt tijdens een beurt wordt het bed uitgepleurt...

*hihi*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas tegenwoordig niet meer. Toch maak ik het mee dat als ik iets graag wil en rustig afwacht het mij soms overkomt dat wat ik graag wil mij wel ten deel valt. Dat is vele malen gelukkiger dan dat ik het gevraagd zou hebben.

Bescheidenheid siert de mens. Ik zou zo wel willen zijn. Maar in wachten en verwachten ben ik niet goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee! Ik vind het prettig als mensen gewoon om iets vragen, ik kan geen gedachten lezen! Kinderen mogen bij mij ook om iets vragen, maar het moet wel geaccepteerd worden als ik weiger. Ik vind het heel vervelend als ik iemand ergens een plezier mee had kunnen doen maar dat niet deed omdat ik eenvoudig niet op de hoogte was van diens wens!
Vragen staat vrij!!! Dat weten wij hier toch op GV?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat klopt niet helemaal.
Het hangt af waaraan ze vragen.
I.v.m snoep enz overslaan degene. is eigenlijk flauwkkul.
Het zijn kinderen. en ze willen gewoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IN DIT GEVAL ZEKER NIET MISSCHIEN BIJ EEN "ZEURDERIGE' vraag wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik in mijn leven niets had gevraagd, zat ik nu nog op een stenen vloer.