Hoeveel kinderen sterven jaarlijks aan hersenstam kanker?

Sinds kort zijn er afleveringen over kinderen met hersenstam kanker. Voordat ik dit geld over wil maken naar dit doel vraag ik mij eigenlijk af hoeveel kinderslachtoffers hersenstam kanker jaarlijks maakt. Ik heb het proberen op te zoeken maar ik kan het helaas nergens vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je aangeven wat voor afleveringen dit zijn? Ik ben persoonlijk geinteresseerd, omdat ik de ouders ken van een meisje dat vorig jaar aan deze vorm van kanker is overleden. Voor meer informatie: www.stichtingnina.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zag zonet ook de aankondiging voorbijkomen op tv.
Als ik het weer zie, meld ik je waar en wanneer ze te zien zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist omdat er zo weinig kinderen zijn die deze ziekte krijgen, is het zo belangrijk dat er geld naar onderzoek gaat. Er gaat geen geld van bijvoorbeeld Kika naar onderzoek naar deze vorm van kinderkanker, omdat er meer kinderen zijn met andere vormen van kanker. Ik heb de aankondigingen niet gezien, maar het zou kunnen dat Stichting Semmie er iets mee te maken heeft. Stichting Semmie is opgericht door de ouders van een jongen die is overleden aan een hersenstamtumor, net als Stichting Nina is opgericht door de ouders van Nina. Zij hebben zelf niets meer aan dit geld, want Semmie en Nina zijn al overleden, maar proberen geld bij elkaar te krijgen voor kinderen die in de toekomst met deze ziekte te maken krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor muziekliefhebbers: Op www.stichtingnina.nl is een cd te bestellen van een aantal jeugdstijkensembles van hoog niveau. Bij een van deze ensembles speelde Nina tot vlak voor dat ze overleed. De gehele opbrengst van deze cd gaat naar het onderzoek naar hersenstamtumoren bij kinderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch vind ik het lastig om geld te geven aan ziektes waar 'slechts' zo weinig slachtoffers maakt. Het is verschrikkelijk voor de ouders en nabestaanden. Toch voel ik me er beter bij om geld naar het KNF te sturen, er zijn helaas té veel mensen die jaarlijks sterven aan kanker.

Het beste antwoord

Ongeveer achttien kinderen in Nederland - de meesten tussen vijf en tien jaar oud - krijgen jaarlijkse de diagnose DIPG te horen. Deze diagnose betekent voor die kinderen dat er geen enkele hoop is op genezing en zij overlijden dan ook meestal binnen drie tot negen maanden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snel en duidelijk antwoord. Dank.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft nog nooit iemand deze vorm van kanker overleeft?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, voor deze vorm van kanker is nog geen genezing mogelijk.
Zie www.stichtingnina.nl