Steen puist hoe nu verder?

Hallo, ik had al een tijdje op mijn linker heup een puistje.. en die heb ik 2x uitgeknepen (wat overigens niet slim was) en na de 2x kwam er aardig wat pus maar de volgende dag werd het helemaal rood er om heen en begon de pukkel hard te worden.. nu 2 dagen verder en doet het nog meer pijn… zelf zit ik bij defensie dus ben ik even langs de arts geweest.. die vertelde mij dat hij nog niks kon doen en dat het in de loop van volgende week wel minder zou moeten worden en dat mijn lichaam dit zelf oplost.. zo niet, zou hij er in gaan snijden..

nu vroeg ik me af of dat normaal is dat hij vanzelf weggaat?
En ik heb nu rechts van die puist of op de foto links.. nog een rode cirkel/ plek en als ik daar op druk heb ik ook pijn (iemand een idee wat dat is)

En ik vroeg me af of het herstel niet word belemmerd door het werk wat ik doe.. ik zit zelf nog in opleiding dus zou het balen vinden als ik er uit moet door zo iets stoms..

Picture for question
4.2K
ronron1212
een jaar geleden
Huisarts bezoeken.
Antoni
een jaar geleden
@Sven1827, een steenpuist is wel wat ernstigers dan wat jij nu lijkt te hebben!
Rieneke1
een jaar geleden
Sorry, maar je maakt in mijn ogen van een scheet een donderslag. Puistje is ontstoken geraakt. Je zou een aspirine (geen paracetamol) kunnen verpulveren , vermengen met creme, en regelmatig insmeren.

Antwoorden (2)

Dat gaat van zelf weg. Maar niet knijpen. Goed schoon houden.
een jaar geleden
Pleister met trekzalf er op en 2x per dag vervangen. Dat heeft bij mij altijd goed geholpen.
een jaar geleden