Ik wordt sinds een paar maanden heel beroerd na het eten van kaas ?Heeft iemand een idee hoe dat kan ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou je eens kunnen laten testen op voedselallergie... wie weet komt er iets uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien ben je zwanger? :-o :-p

Het beste antwoord

Het kunnen twee dingen zijn.
Of: je galblaas kan niet meer zoveel vet verdragen.!
Of: je darmen reageren door speciale kaas.
Ik heb dit probleem al een poosje van Frans kaas. Ben dan een paar dagen niet lekker en heb ontkleurde ontlasting.!!
Weinig aan te doen over het algemeen, tenzij de klachten zo fel worden dat onderzoek noodzakelijk is.
Ga opletten of je op een bepaald soort kaas reageert.
Win wel advies in van de huisarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Misschien heb je de kaas te lang bewaard ;-)
Nee, het zou kunnen duiden op een spontane koemelkallergie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zou je geitenkaas kunnen proberen.
Inderdaad plotselinge allergie of intolerantie voor melk of lactose.
Of eet je misschien een ander merk / heeft het merk dat je altijd eet het recept veranderd?
In dat geval kan er een ander ingrediënt zijn waar je misschien gevoelig voor bent.

In elk geval een goede reden om te beginnen met het lezen van de ingrediëntenlijst op de kaas die je normaal gesproken eet en een afspraak te maken met je huisarts voor een onderzoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Nederlandse kaas (type goudse bijvoorbeeld) komt geen lactose (melksuiker) voor. Wel andere melkeiwitten waar je intollerant voor kunt zijn. Verder prima antwoord.
Misschien heeft het te maken door kaas te eten in combinatie met iets anders?
Soms heb ik ook last van kaas als ik het met bruin brood eet. (maagzuur)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan zou ik geen kaas meer eten er zijn genoeg andere lekkere dingen om te eten ,en hoe het komt?geen idee ik ben geen arts
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan natuurlijk aan specifiek koemelk allergie liggen, maar het kan ook breder zijn: kan je wel tegen vet?
Ik kan je alleen maar adviseren om precies te noteren wat je allemaal eet op een dag (en op welk tijdstip) en vanaf welk moment je je niet lekker voelt. Met die gegevens kan je een arts goede informatie geven, als er tenminste een relatie ligt tussen voeding en jouw 'beroerd gevoel'.
14 jaar geleden
Bedorven kaas, allergie, vette kaas, na een maagoperatie?
Het kan allemaal.