Ben uitgeschreven in Nederland, kan ik me weer inschrijven, een verzekering afsluiten met 100% dekking, me laten behandelen en me weer uitschrijven?

Ik studeer sinds een paar jaartjes in het buitenland en sta dus ook niet ingeschreven als inwoner van Nederland. Nu heb ik vakantie en ben terug in Nederland. Ik heb sinds een paar dagen hele erge kiespijn en moet eigenlijk naar de tandarts maar ben dus niet verzekerd. Is het mogelijk dat ik me weer inschrijf als inwoner van Nederland, een zorgverzekering afsluit inclusief tandartsverzekering met 100% vergoeding, me laat behandelen en me vervolgens weer uitschrijf als inwoner van Nederland en daarmee ook automatisch mijn verzekering kan stopzetten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Als je geen inwoner van Nederland bent maar nog wel de nationaliteit hebt van Nederlander, dan zou dat mogelijk kunnen zijn.
Maar wat je je ook af moet vragen is of dat de moeite waard is.

Recentelijk heeft een vriend van mij in een reis naar de USA een wortelkanaalbehandeling laten doen, kosten MEER dan 4000 USD, recentelijk heb ik deze zelfde behandeling in Nederland laten doen , kosten 234 Euro.

Het kan dus zijn dat je een vertekend beeld hebt van de kosten.
Vraag gewoon een paar Nederlandse tandartsen om een offerte, de prijs kon je wel eens meevallen en de moeite om het "gratis"te laten doen zou daar wel eens niet tegen op kunnen wegen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ook als je je wel verzekert met een tand optimaal pakket zal eerst je gebid gesaneerd moeten zijn. Bestaande klachten worden dan NIET vergoed.

Daarnaast krijg je te maken met de fiscus, een adres en andere kosten die "uit de lucht" komen vallen.

Verleng WEL eventueel je paspoort, als je je Nederlanderschap laat verlopen kon dat wel eens heel vervelende gevolgen hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor de tandartsverzekering zal er een verklaring van een tandarts gevraagd worden, waarin aangegeven moet worden of alles in je mond oké is en er geen bijzonderheden zijn.

Als er verklaard wordt dat je gebit goed is, wordt je pas geaccepteerd door een verzekering.
Als je een tandarts zo gek vindt om een valse verklaring af te geven (want er is toch iets al mis), kunnen ze jou voor fraude aanklagen. Bovendien wordt je op een zwarte lijst geplaatst, waardoor je in de toekomst waarschijnlijk een veel hogere premie mag betalen (als je al geaccepteerd gaat worden).

Je kunt wellicht nog beter naar bijvoorbeeld Mexico of ander goedkoper land op vakantie gaan en het daar dan op laten knappen bij een betrouwbare tandarts.

Of misschien is er een opleiding voor tandartsen in de buurt die nog slachtoffers zoeken...