Last van broeksband pyjama: iemand tips?

Ik heb snel last van drukpijn en drukplekken bij zitten of liggen, en de laatste tijd heb ik 's nachts vaak last van de elastieken broeksband van m'n pyjama. Bij veel last doe ik uiteindelijk 's nachts die pyjamabroek weer uit, en soms ook m'n slip, wat ik persoonlijk niet zo fris vind. Nu heb ik het ook snel koud, dus het liefst draag ik wél een pyjama.

Heeft er iemand tips? Liefst draag ik een pyjamabroek en -shirt met lange mouwen, maar ik zoek dus iets waarbij de broeksband niet zo dik is, en ook een onderbroek die niet echt een voelbare rand heeft. Voor alle duidelijkheid is het probleem dus niet een te strak elastiek, maar het elastiek dat in m'n huid drukt bij het liggen. Een nachtpon is ook niet echt een optie - tot nu toe tenminste - omdat die weer losser om je lijf zit en dus snel kreukt, wat weer drukplekken geeft. Ik heb zelf het idee dat qua slips de wat hogere tailleslips het minst irriteren, maar ben heel benieuwd naar jullie tips, en zeker ook naar adviezen voor modellen/soorten/typen pyjama's of andere nachtkleding.

Toegevoegd na 15 minuten:
Goh, bedankt voor al die antwoorden al zo snel! Nog een aanvulling: naast de kou moet ik iets over m'n benen hebben om te voorkomen dat de randen van m'n polsspalken en armorthese in m'n huid snijden. Dus pyjamabroek uitlaten en een extra deken is ook niet dé oplossing.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebruik je pyama
Broeken met een elastieke bovenranf
Plat of gewoon de traditionele boord. Die drukken stukken minder, verder de drukplekken met lancette zalf insmeren. Trekken de plekken sneller
Weg. Suc6

Antwoorden (10)

Ik zou die pyjamabroek uitlaten en een extra deken nemen tegen de kou. Probleem opgelost.

Toegevoegd na 18 minuten:
Gezien je toevoeging, die de zaak dus veranderd: misschien een idee om zelf wat te naaien en een broek of iets dergelijks in elkaar te steken, zodat je niet afhankelijk bent van wat er toevallig in de winkel ligt. Blijkbaar gaat het hier namelijk om een speciaal geval...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of een andere pyjamabroek kopen!
Goh lastig zeg!
Ik heb af en toe ook wel rode striemen van zo'n band maar niet zo erg als jij het beschrijft.

Ik heb geen idee of het bestaat, maar misschien een naadloze pyjamabroek?

En anders: Ik heb zelf best veel naadloos ondergoed omdat dat niet aftekent onder een broek. Dit koop ik bij de H&M van de seamless lijn. 7,95 voor een boxertje. Zit goddelijk, dus misschien is dat iets om in te slapen? Het is zijdezacht en irriteert nooit!

Toegevoegd na 46 seconden:
En dan eventueel een dikkere deken tegen de kou.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een jumpsuit is wellicht een optie.

Ik zal zo even kijken naar een afbeelding

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik heb m`n best gedaan, maar kan zo snel niet een model vinden zonder elastiek.
(Toch maar even een afbeelding erbij gedaan.)

Toegevoegd na 32 minuten:
Ik heb nu ook de toevoeging gelezen en bedenk ook wel dat het een probleem is waar ik niet zo snel een oplossing voor kan vinden. Ik zal meedenken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt pyamabroeken met een dun koortje . er zijn ook sloggyslips zonder elastiek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Koortje klinkt niet verkeerd. Zou ik het liefst eens uitproberen. Alleen krult de stof natuurlijk sowieso op in je middel als je zo'n koortje aantrekt, toch?
Koop een grotere pyjamabroek die en maak er zachte kinderelastiek in dat is net fluweel.
Jou pyjamabroek bovenaan een zoompje erin en dan een zacht lintje erdoor trekken met een veiligheidsspeld.
11 jaar geleden
Mijn tip is de oorzaak van het probleem aanpakken ipv oplossingen voor de drukplekken zoeken. Als je zoveel last hebt, heb je of een hele gevoelige huid, of je houdt bijv veel vocht vast. Ik zou dat proberen aan te pakken want eigenlijk is het niet goed als je bij het minste elastiek al last hebt.
Summo
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Summo: klopt, ik heb een hele kwetsbare huid, is onderdeel van dezelfde genetische afwijking die ook voor de andere pijnklachten zorgt, en er bijvoorbeeld voor zorgt dat ik niet kan draaien in bed en dus steeds in één houding lig. Dat zijn allemaal dingen die bijdragen aan de complexiteit van het probleem, maar helaas niet echt op te lossen zijn.
Summo
11 jaar geleden
Dat is vervelend. In dat geval zou ik misschien kiezen voor een relatief strak hemdjurkje (strak tegen de kreukels) en dan maar geen ondergoed.
Summo
11 jaar geleden
O ja en heb je al geexperimenteerd met beddengoed? Nou weet ik niet wat ik je zou aanraden maar je hebt natuulijk van dat supergladde satijnspul tot hele zachte moltons.
En ik zou me in een geval als jij beschrijft echt niet generen om gewoon een elektrische onderdeken in mijn bed te leggen (wel 1 waar je dan niet de draden van voelt natuurlijk).
Summo
11 jaar geleden
Ik sta nog steeds achter mijn antwoord want ik denk dat het in de meeste gevallen de beste oplossing is. Door je toelichting en toevoeging geldt dit voor jou niet begrijp ik. Ik hoop dat iemand met iets goeds komt, sterkte.
Er bestaan onderbroeken die in het geheel van elastische stof zijn, daardoor wordt de druk over het lichaam verdeeld en niet specifiek op een plek. Van ongeveer dezelfde stof zou je een pymama broek kunnen laten maken. Helemaal op jouw maat. Er zijn nog best veel naaisters, en niet alleemaal even duur. Al zou je er twee van hebben die echt goed zitten. Misschien een ander idee is om je benen te bedekken een niet te strakke panty te gebruiken waar je de bovenband afknipt, dus eigenlijk alleen de benen van gebruikt. Er bestaan panties waar katoen in verwerkt zit zodat ze vocht opnemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een origineel idee, die losse pijpen. Zoiets zou je ook met een (katoenen) maillot of met een lange onderbroek (thermo-ondergoed) kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is wel een inspirerend antwoord inderdaad. Het brengt me op ideeën in elk geval. De Hema heeft een hoop leggings e.d., en misschien dat die sowieso wel beter zitten dan een gewone pyjamabroek. En panty's of maillots hebben ook nog een prijs die een beetje verknippen en uitproberen rechtvaardigt. Wie weet kom ik uit op een "zoiets-ongeveer", wat ik dan uit kan laten werken door de kleermaker of een kennis die goed kan naaien. Thanks!
Ergens een te grote joggingsbroek halen. Vindt ik altijd een heel stuk comfortabeler dan en pyama
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens bij positiekleding, daar zit over het algemeen geen/weinig elastiek in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goh, grappig om te lezen dat jij ongeveer hetzelfde probleem hebt als ik qua kleding.
Ik slaap tegenwoordig in soepele, katoenen joggingbroeken. Die van de hema (13 euro) of van de schappino, die hebben namelijk trouwtjes en en zachte binnenkant. Dan kan je hem zelf zo los of strak doen als je zelf wilt. Dit doe ik nu al zo'n 2 a 3 jaar, en sindsdien slaap ik een stuk lekkerder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+voor Ilja, en de hema heeft ook naadloze slips waar jet het elastiek niet van voelt. Ook verkopen ze 'boordloze' sokken..