werkt roesje (dormicum)wel als je regelmatig al valium gebruikt?

Ik moet een endoscopie van maag en twaalfvingerige darm ondergaan en in het verleden heb ik dit onderzoek ook gehad en vond dit een traumatische ervaring.
Nu heb ik om een roesje gevraagd maar ik gebruik regelmatig diazepam en temazepam en daar merk ik ook niet veel meer van,heb hogere doseringen nodig.
Het roesje is met dormicum via infuus maar behoort ook tot de benzo's als diazepam.
Zal dit dan nog wel goed werken bij het onderzoek,ben erg bang dat het bij mij niks doet.

Weet jij het antwoord?

/2500

De enige die jou daar het enige antw op kan geven is je huisarts aan de hand van je medische dossier en geschiedenis. Ik zou zeker met medicijnen die op -pam eindigen niet gaan experimenteren op een site als dit omdat je de nodige wannabe artsen tegenkomt, die een aflevering teveel hebben gezien van medisch centrum west en dr Oz...

als het goed is word een roesje uitgevoerd door een anesthesist of iemand anders die hier goed voor opgeleid is. geef je angsten van te voren aan dan zullen ze hier rekening mee houden. ze kunnen een roesje zwaarder maken en kunnen aan al jouw lichaamsfuncties zien of het goed met je gaat en of de roes bijgesteld moet worden. dit is de taak van de anesthesist en hij doet niet anders, dus zou me niet te bezorgd maken. heel veel succes gewenst!!

Ik kan je wel redelijk geruststellen dan hoor ;) Zelf gebruik ik ook (als spierverslapper ooit voorgeschreven) vrij hoge dosis oxazepam en dit al we iets van 18 jaar of langer oid) en idd de werkzaamheid is op den duur ook de 'verslaving'... Maar nog geen 3 weken geleden moest ik ook (was al wel de 4e keer oid) weer deze (maag) endoscopie ondergaan. HA heeft doorverwezen en die weet ook van de bestaande medicatie en ook in ZH weten ze vooraf al wat je gebruikt, dit ivm met kans op contra-indicaties. Midazolam is de gewone naam voor dit 'roesje' en de dosering van Midazolam is zeer variabel en afhankelijk van patiënt factoren (zoals gewicht en leeftijd, ik ben 54) en andere toegevoegde medicatie. Voor sedatie (kalmerend effect) bijv is standaard 2,5– 10 mg intraveneus. Zoals ik later terug kon lezen/zien was bij mij 5 mg echt voldoende! En dan ben ik nu te zwaar en ook nog redelijk lang (1.74). Laat de dosering daar maar gerust aan de degene over die je dit toedient per infuus en echt...voor je het echt beseft lig je al weer op zaal tussen de meute andere "slachtoffers" en snak je al weer naar een slokje sap/thee of koffie! Achteraf voelt het of je WEL alles nog bewust meemaakt en flarden zijn mogelijk in je herinnering, maar dan echt ontdaan van de bekende emoties zoals angst en soort paniek ;) Sterkte alsnog!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100