Wat is het doel van ouders om hun kinderen te mishandelen?

een discussie.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat je je schoolwerk gewoon zelf zou moeten doen. Het antwoord is niet puur op internet te vinden, maar vereisd een beetje nadenken. Waarom zou iemand agrresief naar iemand anders worden. Waarom een kind slaan en niet bv de partner oid. Ik heb even op google gezocht op ‘kindermishandeling oorzaken’ en kwam de onderstaande link tegen. Lees dat even door om een beeld te krijgen van wat het inhoud en wat voor een oorzaken er zoal zijn voor mishandeling.

Ha, die Denise1995; Ik geloof niet dat ouders die hun kinderen mishandelen dat echt doelgericht doen. Het is eerder een dwangmatige handeling uit onmacht. Mensen die hun kinderen mishandelen zijn ziek, als ze dat heel bewust en met een bepaald doel zijn ze misdadig.

Ik kan je daar een precies antwoord op geven. Er zijn namelijk meerdere redenen. Allereerst kunnen de ouders zelf ook in hun jeugd mishandeld zijn, zij geven dit dus door. Ook kan er sprake zijn van een laag zelfbeeld of een gebrek aan zelfvertrouwen, waardoor er geen stabiliteit is om het kind op te voeden. Heel vaak is er verslaving in het spel, waardoor ouders niet meer in staat zijn het kind behoorlijk op te voeden. Of men slaat zijn kind uit overtuiging, bijvoorbeeld een geloof in de bijbel waarin gesteld wordt de roede niet te sparen. Een coctail van bovengenoemde zaken kan ook aanleiding zijn. Of men is de verbinding kwijt met zijn diepere zelf, waardoor vervlakking optreedt, en het slechtste in de mens bovenkomt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100