Ik denk dat je je schoolwerk gewoon zelf zou moeten doen. Het antwoord is niet puur op internet te vinden, maar vereisd een beetje nadenken. Waarom zou iemand agrresief naar iemand anders worden. Waarom een kind slaan en niet bv de partner oid.

Ik heb even op google gezocht op ‘kindermishandeling oorzaken’ en kwam de onderstaande link tegen. Lees dat even door om een beeld te krijgen van wat het inhoud en wat voor een oorzaken er zoal zijn voor mishandeling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze nemen de zwakste, omdat ze het niet kunnen winnen van de sterkere partij... Wraak dus... Mij is pijn gedaan, sorry, maar dan geef ik het aan jou door... Sorry ik kon daar niets aan doen, dus kan ik hier ook niets aan doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die ouders hebben geen doel om dit bewust te doen.
Vaak is het onmacht. Of ze zittten zelf niet goed in hun vel, drank, drugs of weten niet beter dan dat dit gewoon hoort.

Het zijn dus vaak de factoren van buitenaf die het beinvloeden.
Hulpverlening die ze aanvragen komt vreselijk laat op gaan.

Je moet soms een beste dosis zelfvertrouwen hebben en niet gaan slaan. Begrijp me niet verkeerd maar pubers kunnen je het bloed onder je nagels halen, en dan is het dus van belang dat je zelf rustig blijft en het aan kan en ook redelijk of goed in je vel zit. En zo heeft de 1 meer controlere erover dan een ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord Lora! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Dit gebeurt vaak door onmacht. Men weet niet meer hoe te handelen. Ik denk niet dat dit een discussie uit lokt, iedereen hier zou het er immers mee eens zijn dat dit verkeerd opvoeden is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Collega's die kinderen hebben? Dan zou ik maar eens een oogje in het zeil houden als ik jou was. Want dit hoort niet normaal te zijn. Kinder mishandling moet je melden wanneer je het vermoeden hebt en helemaal als je er zeker van bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad Danielle, niet oogluikend toekijken en achteraf zeggen ja dit hebben wij geweten. + @Denise neem eens contact op met het AMK deze kunnen je advies geven wat je kan doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ho even, voordat we allemaal verontwaardigd beginnen te stuiteren: waar hebben we het precies over? Kinderen die systematisch in elkaar geslagen worden zodra ze uit school komen, of kinderen die een tik op de vingers krijgen als ze hun handje uitstrekken naar een brandende kaars? Ik kan me toch niet voorstellen dat 'genoeg collega's' van Denise het eerste een doodnormale zaak vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan ik me ook niet voorstellen. Maar ik heb hier de vraag niet gesteld over kindermishandeling. Ik ga in op de vraag, dat is alles. Ook alles wat er tussen de tik en het in elkaar slaan zit is geen goede manier van opvoeden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trouwens SuzyQ, een kind dat nog niet eens begrijpt dat een brandende kaars heet is een tik over de vingers geven????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uhm... *Omdat* het kind niet begrijpt dat een brandende kaars heet is, en je dus niet rustig gaat vertellen 'pas op hoor, dat doet auw' omdat het dan al gebeurd is. Ik zie behalve dat praten steeds meer ouders in gevaarlijke situaties een kind grijpen en wegsleuren in plaats van een tikje te geven. Met alle gevolgen van dien, het *lijkt* minder gewelddadig, maar voor het kind *is* het vaak erger. Het is één van de oorzaken van het zogenoemde 'weekendarmpje'. Dus: praten terwijl het kind zich brandt? Armpje uit de kom trekken? Of toch maar dat kleine tikje (nee, geen mep, een tíkje) op de vingers?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kind begrijpt "nee" zeggen op die leeftijd wel. Ik heb niet over praten, ik heb het over waarschuwen. Voordat een kind zich branden gaat trek je aandacht door "nee"te zeggen, zodra je de aandacht hebt ga je uitleggen waarom niet. Daar komt geen armpje trekken aan te pas.
Sterker nog totaal overbodig en naar mijn mening hoef je met zo'n verhaal ook niet aan te komen bij de eerste hulp.
Ha, die Denise1995;

Ik geloof niet dat ouders die hun kinderen mishandelen dat echt doelgericht doen. Het is eerder een dwangmatige handeling uit onmacht. Mensen die hun kinderen mishandelen zijn ziek, als ze dat heel bewust en met een bepaald doel zijn ze misdadig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het jammere is dat als het plaatsvindt er bepaald niet sprake is van een "doel", maar eerder overdracht van eigen ellende en onmacht. Het is een groot en complex onderwerp dat je aansnijdt. Je moet je er echt in verdiepen wil je het goed kunnen inschatten, nog los van dat de norm is dat kindermishandeling niet mag natuurlijk. Wens je veel succes.
Nog meer antwoord: er is nu een wettelijk verbod op de 'pedagogische tik' en onverwacht komt van godsdienstige kant weer de draak de kop opsteken dat "fysieke tuchtiging heilzaam" is voor het kind. Sommige ouders geloven daar dus in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik mag toch hopen dat ouders er geen doel mee nastreven! Mijn inziens is het vaak een kwestie van pure onmacht,men heeft geen overwicht en probeert op deze manier zijn doel te bereiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mee eens.....
Mishandelen is zelden een zelfstaand doel, eerder een blijk van vertwijfeling en onmacht. Om wat voor mishandeling hebben we het hier? Wat voor de een ervaren wordt als 'mishandeling' is voor de ander wellicht een 'correctieve tik'. Of hebben we het hier over psychische mishandeling?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hun eigen agressie kwijt te kunnen, (op foute wijze) veroorzaakt door onmacht en onkunde en onopgeloste trauma's en emoties denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onmacht en niet kunnen communiseren en niet oplossings gericht. Zo in een emotie kunnen en boos worden dat men niet weet hoe te handelen Dus wordt er mishandeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een kind blijft onverwaardelijk van zijn ouders houden ook al wordt hij mishandeld,ze zijn de enigste die hij kan vertrouwen,vooral als ze nog heel klein zijn,het is een teken van onmacht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan je daar een precies antwoord op geven.
Er zijn namelijk meerdere redenen.

Allereerst kunnen de ouders zelf ook in hun jeugd mishandeld zijn, zij geven dit dus door.

Ook kan er sprake zijn van een laag zelfbeeld of een gebrek aan zelfvertrouwen, waardoor er geen stabiliteit is om het kind op te voeden.

Heel vaak is er verslaving in het spel, waardoor ouders niet meer in staat zijn het kind behoorlijk op te voeden.

Of men slaat zijn kind uit overtuiging, bijvoorbeeld een geloof in de bijbel waarin gesteld wordt de roede niet te sparen.

Een coctail van bovengenoemde zaken kan ook aanleiding zijn.

Of men is de verbinding kwijt met zijn diepere zelf, waardoor vervlakking optreedt, en het slechtste in de mens bovenkomt.