Hoe bouw je vertrouwen op in een relatie als het vetrouwen in een vorige relatie in alle opzichten is geschaad?

Toegevoegd na 2 uur:
wat doe je als een nieuwe partner niet begrijpt dat het verleden het vertrouwen heeft geschaad?

Weet jij het antwoord?

/2500

Heel langzaam gaat dat, en als het nog eens geschaad wordt, nog langer... Elke keer een beetje meer, net als een slak die uit zijn huisje komt en als laatste de ogen opent... En als het weer gebeurt dat je op je ziel getrapt wordt, wegwezen, dan wordt het er niet makkelijker op als je het door de vingers ziet, een keer is genoeg en is al een keer te veel... Dus zoek nu een partner uit die je wel kunt vertrouwen, langzaam en langzaam...

Stapje voor stapje. Langzaam merk je dan dat het vertrouwen groeit / kan groeien. Niet alles in één keer willen, gewoon heel langzaam weer opbouwen dus. Gelukkig zijn alle relaties verschillend en is er geen enkele reden om op voorhand aan te nemen dat ook deze partner niet te vertrouwen zal zijn - tenzij je natuurlijk weer met precies dezelfde soort man iets begonnen bent, maar ik hoop dat je van de eerste keer geleerd hebt.

Opnieuw beginnen en niet op je nieuwe partner projecteren wat een vorige je heeft aangedaan. Open en met een schone lei de relatie opbouwen. De tijd zal het leren. Maar niet een vorige partner. Iedereen is anders, dus de nieuwe partner heeft niets te maken met de vorige.

De tijd zal het leren zeg ik altijd maar..dat heeft tijd nodig. Je mag nooit de ene met de ander vergelijken. En houd je vast aan je eigen gevoel,want menig mensen die bschadigd zijn hebben antennes als het weer niet schijnt te kloppen.

vertrouw alleen jezelf. En vraag de ander of die te vertrouwen is. Accepteer alleen een overtuigende JA.

praten praten en nog eens praten

Wanneer een nieuwe relatie verder goed verloopt dan komt dat wel weer terug. Je vertrouwen is tot op een nul punt gedaald en dat is heel akelig, maar zo gaat dat gelukkig niet altijd. Ik spreek uit ervaring. Heb jaren een relatie gehad waarin ook iedere keer opnieuw mijn vertrouwen verder en verder naar beneden werd gehaald. Toen ik een nieuwe ralatie kreeg heb ik alles verteld en goed uitgelegd dat ik daar wel moeite mee had maar het niets met hem te maken had. Het heeft even geduurd maar ondertussen zijn we al heel lang samen en ik vertrouw hem volledig. Het is gewoon een totaal ander iemand en het voelt geweldig goed dat je weer iemand echt vertrouwen kunt. Maar het gaat je lukken, veel geluk.

Met geduld en je voor ogen houden dat niet alle hondjes fikkie heten,met andere woorden,geef je nieuwe relatie een kans want deze keer ben je met een andere partner dan de vorige keer. Tuurlijk heb je je voelsprieten op scherp staan,dat is ook een menselijke reactie. Maar probeer de fouten van de vorige partner ter zijde te zetten. Geniet,en als je iets wantrouwd praat er gelijk over,dat is beter dan alles opkroppen. Een tante van mij zei altijd....De ene piet is de andere niet... Ik hoop dat je weer vertrouwen kunt vinden en krijgen in een nieuwe relatie...

Ha, die Judje; Ik geloof dat vertrouwen alleen werkt als dat twee kanten op werkt. Je krijgt het alleen als je het geeft. Dat zal in zo'n geval dus veel moeite en geduld kosten.

Je nieuwe partner opzadelen met het verleden lijkt me niet eerlijk. Hij kan niet meer onbevangen met je omgaan. Het mag duidelijk zijn dat het goed is dat hij op de hoogte is waarom je vorige relatie gestrand is. Mocht er een situatie ontstaan waardoor jij klem komt te zitten dan moet je hem wel vertellen waarom je zo reageert. Dan pas heeft m.i. jullie relatie een kans

Als één man jou iets heeft aangedaan, betekent dat niet dat alle mannen jou hetzelfde zullen aandoen. Je moet ook weer leren en durven te vertrouwen op jezelf en je eigen kwaliteiten. Natuurlijk moet je je nieuwe partner vertellen wat jou is aangedaan, en zal hij daar alle begrip voor hebben. Maar hij moet niet hoeven boeten voor de fouten van een ander. Geef hem een kans, en je zult zien hoe de zon weer voor je gaat schijnen. Succes!

Je nieuwe partner heeft geen deel aan je verleden. Als je wilt dat de nieuwe relatie slaagt, begint dit met het geven van vertrouwen en een eerlijke kans. Maar wees nier naïef.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100