Ik ben half Grieks, Half Nederlands, ben ik dan een halfbloedje ?

ik weet niet goed wat 'halfbloedje' betekent, maar ik ben half Grieks, half Nederlands, en ik ben snel bruin, dus ik heb een tintje, ben ik dan een half bloedje ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (4)

Volgens de link zou het kunnen als zijnde
Iemand met gemengd bloed
Kind van twee rassen
Kleurling

Of je jezelf zo wil noemen is aan jou.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, kort door de bocht, in de ogen van een aantal Nederlanders ben je dan inderdaad een halfbloedje (denigrerend), of soms zelfs een "buitenlander" wat er ook voor nationaliteit op je paspoort staat.

Let op: Ik ben het niet met deze stelling eens.

Als je echt naar het woord zelf kijkt, dan zul je inderdaad zien dat een Halfbloed het volgende betekend:

Halfbloed, geboren uit ouders van verschillend ras
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En omdat er geen rassen bestaan binnen de mensheid is daarmee de hele term halfbloed onzin. Zoals dat ongetwijfeld ook geldt voor de modderbloedjes ;)
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Neeee daar ben ik het niet mee eens, Modderbloedjes bestaan dan weer wel hahaha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL, "Hij die niet genoemd mag worden"
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Dan heb ik liever de titel "Heer van het Duister" maar vooruit dit kan nog net ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heer Voldemort: jij weet toch ook wel dat zelfs de ergste dreuzel nog wel ergens een sprankje magie bevat? Dat elitaire gedoe van die tovenaars ook altijd... Zucht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee Stippel van die VOLBLOEDtovenaars ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ohnee, dat is heervoldemort niet eens LOL
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Sssst hahaha
Een halfbloedje is van oudsher een kind van een blanke en van een 'gekleurde' ouder. Jij valt daar niet onder, daarvoor moet je een donkerdere ouder hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie van Dale: half·bloed (de; m,v; meervoud: halfbloeden) afstammeling van een blanke en een niet-blanke
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een halfbloedje is de officiele benaming voor een kind dat voortkomt uit een blanke en een zwarte (negroide) ouder.
Het is dus geen benaming voor jou.