Is roken van een waterpijp schadelijk, wanneer je een elektrisch kooltje gebruikt, en SoeX Hukka tabak wat 0% nicotine, tabak, en teer bevat?

Er zijn veel verschillende tabak soorten voor waterpijpen, maar ik wil er een die niet schadelijk is. Dus zonder Nicotine, Tabak, en teer. Is SoeX Hukka dit?

Dit staat er: " Deze "tabak" bevat 0% nicotine en 0% teer maar behoudt tegelijkertijd wel de goede smaak van origineel waterpijp tabak".

Maar is het roken van een waterpijp dan direct niet meer slecht voor je gezondheid? Ik gebruik ook een elektrisch kooltje waardoor er geen schadelijke gassen vrij komen van het kooltje.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Ze kunnen wel leuk gaan beweren dat die SoeX Hukka tabak 0% teer en 0% nicotine bevat, maar het blijft natuurlijk wel tabak, en dat moet branden. Er zitten allerlei anders schadelijke stoffen in tabak, en die komen eruit als het gaat branden. Schadelijk blijft het dus altijd, alleen in dit geval iets minder schadelijk.

Deze site is daar wel enigszins eerlijk over:
http://www.waterpijp-store.nl/waterpijp-tabak-c-33
"Ook verkopen wij de gezondere variant van waterpijp tabak: SoeX Hukka". Enigszins eerlijk want "minder schadelijk" zou beter zijn. Want het lijkt nu net of waterpijp roken gezond zou zijn, en als je SoeX Hukka rookt het nòg gezonder is ;-)

Je wilt tabak die niet schadelijk is? Dat kan niet. Want als die er zou zijn, zou je dat spul niet willen roken, want dan proef je helemaal niks, en kun je net zo goed niet roken.
"Niet meer slecht voor je gezondheid" zoals je schrijft in je toelichting is dus helaas niet mogelijk als je wilt roken.
Ook bij waterpijp roken zit je midden in de rook, zoals je in onderstaande filmpje ziet. De beste man is bijna niet meer te zien door de enorme walm ;-)