Wat is een simpel en snelle manier om buitenlandse accent kwijt te raken?

Voor een allochtoon die wil accentloos nederlans spreken dus!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Oefenen, oefenen, oefenen, oefenen. En dan nog een keertje oefenen.

Zorgen dat hij/zij zo veel mogelijk in situaties komt waarin hij zich met Nederlands moet zien te redden. Zo veel mogelijk spreken, lezen, schrijven. De hele dag met taal bezig zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

cursussen, spraak techniek. heel veel oefenen en vragen aan mensen om je te corrigeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
die is er niet. Wellicht dat een logopedist hier goede diensten kan verlenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar zijn twee lijnen voor nodig. De eerste lijn is het Nederlands qua taal goed beheersen. In jouw vraag maak je twee fouten die kenmerkend zijn voor mensen die het Nederlands niet goed beheersen, namelijk simpel i.p.v. simpele en het niet gebruiken het (goede) lidwoord. Je bent het woordje "het" vergeten voor "buitenlandse".
De tweede lijn is veel omgaan met goed Nederlands sprekende mensen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
escape
11 jaar geleden
Prins Bernhard is het op die manier niet gelukt. (minnetje niet van mij)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wou HET ook zeggen:-)..toch bedankt voor je antwoord
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad... lijnen?
Dit gaat niet lukken! Immers elke taal heeft een andere uitspraak voor b.v. de klinkers. Bovendien... het maakt niet uit. De uitspraak is niet belangrijk, het begrip wel!!!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat een taal een bepaalde uitspraak heeft voor bepaalde letters, wil nog niet zeggen dat je de uitspraak van een ander taal niet kunt leren. Kwestie van oefening.