Is het veilig om je ogen te laten laseren om van je bril of lenzen af te komen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Is ooglaseren veilig op de langere termijn?
Nu.nl rapporteert de resultaten van een onderzoek naar de veiligheid en effectiviteit van ooglaseren op de langere termijn.
Van 118 patiënten, die in 1990 hun ogen hadden laten laseren met Lasik, werd bekeken hoe ze er tien jaar na dato aan toe ware. De laserbehandeling Lasik is over de gehele wereld zo'n 18 miljoen keer uitgevoerd. Alle patiënten uit het onderzoek zagen voorafgaand aan de operatie heel slecht. Tien jaar later hadden ze nog steeds resultaat en was het zicht niet afgenomen. Ook andere medische problemen waren niet opgetreden.

Wat zijn de nadelen, die kunnen optreden?
De meest voorkomende complicatie is geen medische maar een financiële. Bij sommige patiënten heeft de operatie geen verbetering in het zicht tot gevolg en is een tweede operatie nodig. Aangezien de meeste ziektekostenverzekeringen laser oogchirurgie niet vergoeden, moet de patiënt de additionele kosten betalen. De kosten, die de ziektekostenverzekering niet dekt, kunnen wel worden geclaimd als aftrekpost bijzondere ziektekosten bij de inkomstenbelasting.

Als medische consequenties van ooglaseren komen met name droge ogen en nachtblindheid voor. In zeer zeldzame gevallen kan de operatie leiden tot een verlies in zicht in plaats van in een toename. Dit is echter echt heel erg uitzonderlijk en dus zeker niet iets waar je van uit moet gaan als je kiest voor het laten laseren van je ogen.

Wat is de kans op succes?
Bij 97% van de oogoperaties met laser komt geen enkele complicatie voor. Een deel van de resterende 3% zijn complicatie van voorbijgaande aard. Ook zijn er complicaties, die met herhaling van de behandeling zijn op te lossen. (Bron: Leerwiki)

Alleen al in de Verenigde Staten zijn inmiddels al meer dan een miljoen succesvolle laseroperaties uitgevoerd. Bovendien zijn er een aantal dingen, die je zelf kunt doen om de succesratio te verhogen.

Wat je zelf nog kunt doen om de veiligheid te verhogen staat in de bron.

Hier een stukje over de hygiene: http://www.ooglaservergelijking.nl/ooglaseren-nieuws/390is-ooglaseren-nou-wel-of-niet-veilig/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
rose
11 jaar geleden
Uitstekend vertoog!
Ja. Het is veilig en vrijwel pijnloos. Dit wil echter niet zeggen dat de wet van Murphy nooit de kop opsteekt.
Doe wél voor je het laat uitvoeren je huiswerk. D.w.z. Zoek een goede kliniek uit met een uitstekende reputatie.
Dit kan middels diverse fora of van mond op mond reclame. Je zou deze vraag ook kunnen stellen op een forum en dan gaan googlen. Laat je niet verleiden door prijslokkertjes. Het gaat hier om je ogen!
Mensen waarvan ik weet dat ze het hebben gedaan vonden het een akelig of raar gevoel en zagen enige tijd wazig.
Allen waren zeer tevreden met het resultaat!

Sterkte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
rose
11 jaar geleden
Mond op mond reclame kun je maken voor tandpasta, spoelwater en kunstgebitten...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb het niet over kwekkende huisvrouwen.
rose
11 jaar geleden
Nee, kikobob, dat zal. Maar het moet mond TOT mond reclame zijn.
rose
11 jaar geleden
En mond OP mond beademing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank uw wel
;-)
rose
11 jaar geleden
Graag gedaan. Ik dacht wel dat je, aangezien je taal als expertise in je profiel hebt, dit zou willen weten.
Ja het is wel degelijk veilig. Dat onderzoek over mensen uit 1990 is echt totale onzin aangezien er 22 jaar van technologische ontwikkeling in te tussentijd is verstreken. Mijn moeder heeft dit een jaar geleden laten doen en heeft nergens last van. Een tip: doe het in turkije, hier is men er beter in gespecialiseerd en de kosten voor de behandeling inclusief 3daags verblijf zijn nog lager dan enkel de behandeling in Nederland
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je goed hebt gelezen gaat het hier over een langetermijn onderzoek.... geen onderzoek wat in 1990 is gedaan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is wat ik bedoel met mond op mond reclame. Als ik dit van ca. drie verschillende bronnen hoor zal het serieus overwegen.