Hoe kan ik zo vaak 'door mijn rug' gaan, en kan dit gevolgen hebben op lange termijn?

Ik ga wel minstens om de paar maanden een keer 'door mijn rug'. Dit kan komen door inspanning (zoals gisteren met de stoep vegen), maar soms ook gewoon wanneer ik bijv. wat onder uit het aanrechtkastje wil pakken.

Het 'knapt' dan echt onder in mijn rug, ik heb het gevoel in mijn wervel. De eerste 10-15 minuten sta ik dan ook compleet vast en kan ervan uitgaan dat ik de eerste week à twee weken haast niets meer kan.

De huisarts zegt aldoor dat ik maar paracetamol moet nemen en dat het vanzelf weer over moet gaan. Dat doet het ook wel op den duur, maar het gebeurt wel steeds weer, en ik ben dan zo weer een week of wat uit de running.

Hoe zou dit kunnen, en is hier nu echt verder niks aan te doen? Ik ben ook bang dat het steeds erger gaat worden.

Toegevoegd na 6 dagen:
Voor sluiting van de vraag: Ik kan op zo'n korte termijn geen Beste antwoord geven want ik zal het toch eerst moeten uitproberen om te weten wat het beste was. Maar elk goed idee en tip een +.

Weet jij het antwoord?

/2500

je hebt gewoon een wat zwakke rug denk ik kan je geen fysiotherapie krijgen om wat een sterkere rug te krijgen

Die rug van je ligt elke dag onder vuur, die staat onder spanning... Dus die is al overwerkt... Dan is het maar een ander dingetje en dan ga je erdoor... Dit is de wet van TWEE... Wat is dat dan? Dat is EN 1) Bomen langs de weg EN 2) Van de weg geraken... Is er dan sprake van EEN, dus of ALLEEN bomen langs de weg OF ALLEEN van de weg geraken, dan gebeurt er niets, maar als er sprak is van TWEE, dan hang je... Dus bomen langs de weg en van de weg geraken, dan heb je een botsing... Jouw rus is al EEN, continu gespannen, dan hoeft er nog maar een andere beweging te komen of een andere belasting, en je hangt... Dit is de wet van TWEE... Dus dan snap je al WAAR de oplossing ligt, maar als je dat niet ziet: knap je rug op, maak die sterker... En heel gek, je maakt een rug sterk door de buikspieren te trainen... Dus werk eraan... Succes...

Klinkt niet goed. Moet je zeker wat aan gaan laten doen voor het helemaal verkeerd gaat (hernia). Je kunt naar de fysiotherapeut of naar een manueel therapeut. Buikspieroefeningen zijn erg goed voor je rug. Sowieso is het goed om je spieren goed te trainen, zodat je rug gedragen wordt door je spieren en niet alles op je wervel terecht komt. Maar... doe er wat aan.

Als ik jou was zou ik naar een goede chiropractor gaan en eens goed naar je rug laten kijken. Zij zijn helemaal gespecilialiseerd in rug- en nekklachten, ze kijken naar de stand van de wervels, etc. Het heeft mij en andere mensen die ik ken zéér geholpen, ook bij ernstige rugklachten!

Het door de rug gaan komt omdat heel even de tussenwervelschijf iets naar buiten schuift en de zenuw prikkelt. De spieren eromheen raken meteen geïrriteerd en dan heb je de pijn. het enige wat je kunt gaan doen is je rugspieren gaan versterken. Sterkte

Onze botten vormen ons geraamte. Ons geraamte wordt bij elkaar gehouden met onze spieren, deze zitten met spieraanhechtingen op onze botten vast. Als onze spieren niet sterk genoeg zijn alles op zijn plaats te houden, dan kunnen we door onze rug gaan, zeker onze rugspieren zijn betrekkelijk zwak. Als we in een gebukte houding staan en/of ook nog iets gedraaid, rekken deze rugspieren te ver uit en kunnen onze wervels verschuiven.( mogelijk hernia) De uitgerekte spieren reargeren hierop door te krimpen en vooral dat geeft de pijn, als er dan ook nog wervels verschuiven dan zitten we tegen een hernia aan. Heel veel mensen bewegen en tillen op de verkeerde manier of bewegen gewoon veel te weinig. Ook stress kan hier invloed op hebben , omdat stress de spieren aantrekt, waardoor de rek er al een beetje uit is. Zelfs onze voeding kan invloed hebben op dit probleem. Heel vaak is er ook een erfelijke aanleg voor een zwakke rug. Wat te doen? Vraag om deskundige hulp en zoek uit welke oefeningen het beste voor je zijn. Ga dagelijks wandelen, ook bij slecht weer! Probeer nooit iets op te tillen in een gedaaide houding. Ga bij het tillen eerst door je knieën, en til dan door je benen te strekken. Je been spieren zijn veel sterker dan je rugspieren. Probeer te veel stress te vermijden. Eet gezond, en draag alleen goede schoenen.

Ik heb dit probleem ook een poos gehad en ben toen door de huisarts doorgestuurd naar de podotherapeut en nu heb ik steunzolen en gaat het heel goed met mijn rug...

Probeer er telkens aan te denken een goede houding te hebben tijdens alles wat je doet. Zorg dat je spieren in je rug maar ook in je buik sterker worden door oefeningen te doen. En vraag je huisarts wat het kan zijn waardoor je telkens door je rug gaat. Doordat je erge rugpijn hebt ga je vaak een rare gespannen houding aannemen waardoor het vaak alleen maar erger wordt. Je zou je huisarts vragen kunnen wat het is en hoe je het in de toekomst kunt voorkomen. Op de onderstaande site staan enkele tips voor een goede houding.

Bronnen:
http://www.gezondvgz.nl/%7Bef0eab48-7aac-4...

daar heb ik ook ervaring mee.ik ben onder behandeling bij een acupunctuur.dat helpt erg goed en ik slink al jaren diclofenac,dat is ook niet alles,maar ik funcioneer redelijk,je kunt het natuurlijk ook gaan proberen

Zou er in ieder geval eens mee naar de huisarts gaan. De oorzaak kan divers zijn en dus de gevolgen ook.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100