Verstandskies eruit, wat kan ik nu eten?

Vanochtend is mijn verstandskies eruit gehaald en vroeg me af wat nou goede maaltijden zijn om te eten. Bordjes pap, yoghurt, dat soort dingen? En als je bijvoorbeeld yoghurt eet, doet dat dan geen pijn? Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
2K

Het beste antwoord

Je kan gewoon alles eten.. Als het inderdaad pijn doet kun je overgaan op yoghurt of pap.. Dat zal iig minder pijn gaan doen.

Er zit een wondje in je mond die moet genezen.. Aangezien hij achter in je mond zit zal je er niet zo gauw last van hebben..

Succes.. en eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Brinta met melk. Vult er goed, is voedzaam en makkelijk te eten :) Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou effe geen sesamzaadjes, pinda's en dat soort dingen eten..
Brood met allerlei zaadjes is ook niet handig.
Het is aan te bevelen om je mond goed te spoelen (met water of mondwater) om restjes uit het gat te verwijderen.
Voor de rest, wondjes in de mond herstellen erg snel dus voor je het weet kauw je weer alles pijnloos weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alles waar je weinig op moet kauwen is goed. ik heb ooit geprkate spruitjes met aardappels gegeten en het heeft nog nooit zo lekker gesmaakt!
eten met harde stukjes en heet of koud eten zou ik vermijden. yoghurt is lekker maar dan niet rechtstreeks uit de koelkast dus.
ik raad je aan wel IETS te eten want je word zo wee van die bloedsmaak in je mond..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voorlopig effe op papjes leven ;-)
Als afwisseling: soep. Zelfgemaakte groentensoep bijvoorbeeld, met gehakt en heel veel groenten. Even de staafmixer erdoorheen en je hebt een dikke, gevulde en gezonde maaltijd.
Wat je ook kunt doen is potjes babyvoeding kopen als de pap je gaat vervelen. Of van die potjes met fruit.
Dat doet geen pijn nee. Maar je moet het voedsel wel een beetje uit de buurt van het wondje houden.
Veel beterschap gewenst!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zolang je verdoving nog werkt kun je het beste vloeibaar voedsel eten.dit omdat het anders uit je mond kan lopen. daarna kun en mag je alles weer eten. het is misschien vanwege de pijn wel handig om geen harde dingen te eten.