De werking van verslavende stoffen op lange termijn

Verslavende stoffen en middelen geven op de lange termijn zeer vervelende en gevaarlijke bijwerkingen en ziekten. Verslavende stoffen kunnen leiden tot psychiatrische of neurologische ziekten, zoals:
Ernstige hersenbeschadigingen,
Ernstige depressies,
Hallucinaties,
Ernstige concentratie stoornissen,
Groeistoornissen,
Stoornissen in de ontwikkeling van de hersenen,
Ernstige ondervoeding en uitdroging van het lichaam
Soms zijn de bijwerkingen van de verslavende stoffen van tijdelijke aard en KUNNEN deze bijwerkingen nog behandeld worden. Maar vaak echter zijn de bijwerkingen en ziekten die verslavende stoffen in het lichaam van de gebruiker veroorzaken van dusdanige aard, dat ze chronisch zijn en helaas ook dodelijk kunnen zijn.

Overzicht verslavende middelen die psychische en lichamelijke aandoeningen veroorzaken:
Paddo´s: Kunnen psychoses veroorzaken bij gebruikers.
Cocaïne: bij regelmatig gebruik veroorzaakt cocaïne bij de gebruiker: Angsten, depressies, karakterverandering, achterdocht en wanen.
XTC: XTC kunnen de neurotransmitter serotonine in de hersenen in zijn geheel uitputten, en grote hersenbeschadiging veroorzaken.
LSD: Bij regelmatig gebruik veroorzaakt LSD psychoses,
Speed: Geestelijke prestaties, schoolprestaties en het concentratievermogen gaan zeer hard achteruit bij regelmatig gebruik.
Cannabis: het vergroot de kans bij jonge gebruikers op schizofrenie. Roken van cannabis veroorzaakt longschade.
Amfetaminen: veroorzaken bij de gebruiker bij regelmatig gebruik ernstige hersenbeschadigingen.
Heroïne: regelmatig roken van heroïne kan ernstige longschade veroorzaken.

Gebruik van drugs: het lichaam raakt totaal uitgeput
Door het regelmatige gebruik van verslavende stoffen en middelen raakt het lichaam van de gebruiker, ongeacht de leeftijd, helemaal uitgeput. Gebruikers die regelmatig drugs gebruiken luisteren niet meer naar hun lichaam, zij merken geen enkele
Vermoeidheid,
Pijn en
Honger meer op.
Op een gegeven moment zal het lichaam het helemaal opgeven…

Lichamelijke gevolgen na uitputting door drugsgebruik
Als het lichaam van de regelmatige drugsgebruiker, ongeacht de leeftijd, helemaal uitgeput raakt, kunnen dit de volgende gevolgen geven:
Ernstige gewichtsverlies,
Oververmoeidheid (het lichaam kan echt niet meer!)
Onhoudbare hoofdpijn,
Immuunsysteem zwakt in zijn geheel af,
Zeer vatbaar voor ernstige infectieziekten.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ mooi antwoord, het enige wat ik mis is tandbederf.
Computoon
11 jaar geleden
Tandbederf zou een gevolg van de toegenomen vatbaarheid voor infectieziekten kunnen zijn.