Als ik op een chocoladeletter mijn bovengebit breek. Wie is dan verantwoordelijk voor de kosten?

Dit weekeinde heb ik mijn boven (kunst) gebit gebroken op een chocoladeletter die van V&D afkomstig is. En is dit weekeinde ook nog gerepareerd. Ik heb net mijn beklag gedaan bij de lokale V&D en werd niet echt netjes behandeld. Inmiddels ook een e-mail gestuurd. Maar wie is er nu verantwoordelijk voor de kosten?

Toegevoegd na 8 minuten:
Even ter aanvulling:

De letters van Verkade en Droste zijn onder dezelfde omstandigheden. En zowel voor als na de reparatie wel gewoon te eten...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De cacao boeren.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De slaven die de cacao-bonen geplant hebben... Oh nee, de moeders daarvan. Oh nee, de slavenhandelaren. Of de ouders daarvan... Etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of uiteindelijk de VOC mmm?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar wie stichtte de VOC?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinterklaas, maar helaas die is nu in geen velden of wegen meer te bekennen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sint Nicolaas. Hier kun je echt geen verhaal op halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol...jij denkt dat het hier amerika is, waar je een slaatje kan slaan uit de gekste dingen:)
Keep dreaming love

Het beste antwoord

Het lijkt me niet ongebruikelijk dat een kunstgebit door gebruik slijt, en ik neem aan dat de ziektekostenverzekering de kosten vergoedt.
In principe moet een chocoladeletter natuurlijk wel te eten zijn.. als jij van mening bent dat ze je een ondeugdelijk product hebben verkocht, kun je altijd proberen ze verantwoordelijk te stellen. In beide gevallen met je bij je verzekeraar zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of de basisverzekering dit vergoed was de vraag niet. Zelfs de Tandtechnicus vond de desbetreffende chocoladeletter te hard. Ik heb inmiddels via de e-mail van een zakenrelatie en deze is rayonmanager van La Place begrepen dat V&D dit euvel serieus gaat bekijken. Want ik ben niet de eerste die klaagt over het feit dat de chocolade te hard is... Overigens is het plaatje zelf gebroken en dat is volgens de tandtechnicus zo hard dat een vrachtwagen er overheen kan rijden zonder te breken...

Andere antwoorden (17)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Starbless: je aanvulling maakt niks uit. Tenzij ze tegen de wet in handelden en er bijv. cement door de chocolade gemixt hadden...
jijzelf lijkt me. Het is nu eenmaal niet verstandig met een kunstgebit in een harde chocoladeletter te bijten. Net als dat je een beugel hebt en in een appel je slotjes kapot bijt, dan is ook de orthodontist niet verantwoordelijk maar degene die de appel eet

Toegevoegd na 30 seconden:
wellicht kun je in het vervolg een stukje chocoladeletter afbreken en dan op te eten..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jijzelf!
Het is niet eerlijk om die letter daar de schuld van te geven en de verkoper ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Domme vraag, slim antwoord +1
Ben je zelf verantwoordelijk voor. Tenzij er in de chocoladeletter een voorwerp zoals een stukje ijzer of iets dergelijks had gezeten. Dan kan je V&D verantwoordelijk stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij bent verantwoordelijk. Er zijn nu eenmaal dingen die je wel en NIET met een kunstgebit kunt doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jijzelf bent verantwoordelijk voor wat je in je mond stopt. Als je een kunsgebit hebt, heb je twee maal van tanden en kiezen gewisseld. Dan lijkt het mij voor de hand liggend dat je verstandig genoeg bent om te weten wat je eet. (walnoten van de C1000 zijn ook lekker)

Vind het flauw dat je deze kosten over "de rug" van V&D wil declareren. Uiteindelijk draaien de mensen welke bij V&D hun inkopen doen op voor jouw kostenplaatje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als de V&D de chocolade letter met geweld naar binnen had geduwd dan waren zij verantwoordelijk geweest.

zij zijn niet verantwoordelijk voor wie de chocoladeletter op eet of wie deze koopt. Zij gaan niet bij iedereen controleren of je tanden/kunstgebit wel sterk genoeg zijn voor de letter.

Je hebt zelf doorgebeten en bent dus zelf verantwoordelijk voor wat je je kunstgebit aan doet. Helaas maar waar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij wordt toch wel via de zorgverzekering gerepareerd zeker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ikzou mijn tandarts aanklagen of anders misschien Marktpaats.nl,als je het gebit daar vandaan hebt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol +
Ik liep vanmorgen door een plas, mijn schoenveter is nat geworden. Daarop direct terug gegaan naar de schoenwinkel, die man vertelde dat ik mijn beklag moest doen bij de weerman. Hij had immers droog weer voorspeld toen ik de schoen kocht!

Maar dat terzijde, uiteraard ben jij verantwoord. Zou wel waanzin zijn als je alle schuld maar kan afschuiven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben bang dat het je gebit was, waarvan de kwaliteit te wensen over liet! Dus nou niet V&D de schuld geven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jijzelf bent verantwoordelijk voor de kosten, behalve als er iets in die chocolade letter zat dat er niet in thuis hoort, zoals een steen of iets anders waar ieder ander zijn gebit op stuk zou bijten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jijzelf denk ik. Hetzelfde overkwam mijn man met een Mentos. Wij hebben er niet bij nagedacht om bij Mentos ons beklag te doen want ook wij gingen er gewoon vanuit dat het zijn eigen schuld was, of in ieder geval niet iets om schadevergoeding oid voor te vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me het logischt dat jij verantwoordelijk bent voor de kosten of moest de schocoladeleter heel erg hard zijn en er valt niet door heen te bijten zijn. Als dat zo is, is Verkade denk ik aansprakelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jijzelf natuurlijk of dacht je soms dat V&D verantwoordelijk was,het kan niet zijn dat een winkel waar je chocolade koopt veranwoordelijk is als jij je kunstgebit erop kapot bijt,tenzij er een deeltje inzit wat er niet in thuishoortvan bijvoorbeeld een machine, iedereeen weet dat chocolade hard kan zijn en dat je dus voorzichtig moet zijn me het eten van dergelijke producten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas, heel naar als zoiets gebeurt, maar je bent toch echt zelf verantwoordelijk voor wat je in je mond stopt. De ene chocola is nou eenmaal harder dan de andere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel je de V&D was wel verantwoordelijk, toon jij dan maar eens aan dat het echt door die chocolade letter kwam...
Succes ermee!