Ik heb op de vreemdste momenten als ik bepaalde mensen aankijk het gevoel dat ik moet huilen en het gevoel van de ander komt. , wat kan dit zijn?

Ik heb dit gevoel bij oogcontact met de ander en heb het idee dat de ander dit doorheeft maar niet weet hoe hij of zij moet reageren. Het lijkt alsof het emotionele gevoel van de ander komt en dat ik dat voel. Wat kan dit zijn?
Het heeft naar mijn idee met emoties te maken?
Kan tijdens een vergadering voorkomen maar ook bij de buurman familieleden of gewoon iemand achter de kassa.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik denk dat je bovennormaal gevoelig bent voor non-verbale signalen die ieder mens uitzendt. Zo registreer je emoties van een ander scherper dan de meeste mensen. Of je zo'n emotie ook daadwerkelijk goed interpreteert is natuurlijk nog maar de vraag.
Ter illustratie: honden hebben een dergelijk talent ook, zo lijkt het of ze 'meevoelen' met hun baasje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben je misschien wat overspannen, druk, veel stress?
grote kans dat je een HSPer bent!!
google daar maar eens op, dan zal er veel op zijn plek vallen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij een intens oogcontact, kijk je in de ziel van de ander en vind er uitwisseling plaats van emotie en informatie.
Dit kan je enorm raken!
Je bent een goedwillend, rustig maar zeer breekbaar persoontje, je pikt te veel emotie/ spanningen op, van de mensen in je omgeving.
Dat ligt niet aan die anderen, maar aan jouw zelf.
Je zit zelf al boordevol met emotie en spanningen, je kunt dat van de ander er gewoon niet bij hebben.
Je zal er mee moeten leren omgaan, maar eerst eens schoon schip maken bij je zelf en accepteren dat niet iedereen vrienden van je kunnen zijn, ook al is dit een grote wens van je.

Leer kijken als de bloemen, eerlijk en oprecht, in al hun eenvoud, zonder welk vooroordeel dan ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ha, ha, maar het antwoord blijft natuurlijk wel het zelfde.
Gezien je andere vraag leek het over jouw te gaan.
Ik help al jaren mensen met burn-out klachten, meestal heeft de omgeving totaal niet in de gaten, hoe ernstig dit soort klachten kunnen zijn, het kan je hele leven gaan beheersen en met een weekje vakantie, heb je dit niet even opgelost, erger nog, een vakantie doet er helemaal geen goed aan!