Hoe kan het dat als je diep gaapt en je je vinger in je neus doet en heen en weer beweegt dat geluid kan horen en zodra je gaap over is niet meer ?

Zie vraag

Toegevoegd na 29 minuten:
Voor de mensen die me niet begrijpen of het een apparte vraag vinden, als je normaal met je vinger over je wang wrijft hoor je een wrijving als je dat met je neus doet hoor je niks, maar zodra je gaapt en je wrijft door je neus hoor je die wrijving wel, zodra je gaap over is dan hoor je dat niet meer. dus vandaar mijn vraag hoe dat kan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Net geprobeerd... ik hoor het geluid wel nog steeds.. :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Whahahaha hoe kom je er op....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuke vraag lol. Nooit opgevallen maar net geprobeerd. Klopt ook nog wat je zegt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
test het wel uit als de veel te lange (voetbal)nagels eraf zijn. alhoewel, zou je een bloedneus ook kunnen horen? ;-)

Het beste antwoord

Tijdens het gapen staat de buis (de buis van eustachius) die je neus met je oren verbind open. Daarom hoor je het zo goed tijdens het gapen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je gaapt vormt je mond een(grotere) klankkast, waardoor geluiden versterkt worden
anneliez