op mijn voet (ongeveer 2 cm vanaf de enkel) heb ik aan beide voeten soort eeltplekken. Het is geen eelt maar droge ovae plekken. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K
Amadea
11 jaar geleden
Idee: Stel een duidelijke vraag, dan kunnen wij daar een antwoord op geven. Wat wil je vragen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idee: dat je te veel sportschoenen draagt met te lage sokken er in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel: iemand een idee wat het is? Ik heb het altijd al gehad en heb het idee dat het ooit door sportschoenen is gekomen. Maar hoe krijg ik dat weg? Het is soms net schimmelachtig droog. maar jeukt niet of zo. de huisarts weet t niet en zegt ook dat t niks bijzonders is...

Het beste antwoord

Ook dat is eelt, maar gelukkig nog zonder een pit erin.
Best eens goed laten weken in water, liefst met zout erin, en dan met een voetenrasp afschuren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

het lijkt me verstandig om een pedicure hiernaar te laten kijken, deze kan ook beoordelen of het inderdaad eeltplekken zijn of toch iets anders.
vervolgens kan een pedicure deze plakken behandelen op de juiste wijze.
vanaf dat moment is het eenvoudiger om het "zelf bij te houden".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
probeer zoveel mogelijk dagelijks ander schoeisel te dragen. Wissel ook tussen sportschoen en nette schoen. Afhankelijk van de plek kan je proberen er een soort kussentje onder te maken dmv een pleister met een zakdoekje eronder verwerkt (let daarbij op dat je wel nog normaal kan lopen).
Probeer na te gaan of het alleen om eelt gaat of een eeltpit/ likdoorn (pijnlijk) is. Ga iig kijken of je het eelt er af kan vijlen (niet snijden) en ga dagelijks voor het slapen voetcreme gebruiken. Als je thuis bent draag dan loszittende sloffen of loop op sokken of blootvoets om je voeten te helpen herstellen. Eventueel kan je aanvullende een verzorgend badje nemen.