Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Een Rennie is een zuurteregelaar die op simpele chemische wijze de pH van het maagzuur verhoogt, Paracetamol is een middel dat via de bloedbaan pijn verzacht.
Het is dus zeer onwaarschijnlijk dat ze elkaar op enige wijze beïnvloeden, je kan ze dus gewoon samen innemen.
In de bijsluiters van beide middelen staat nergens dat het voor deze twee middelen specifiek afgeraden wordt om ze samen te gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kort, bondig en duidelijk+

Andere antwoorden (3)

Misschien wel maar jr kan ze het beste niet trgelik innemen. Laat er op zijn minst een kwartier tussen zitten. Ik weet uit ervaring en dat is dan ook gelijk mijn bron ( gebruik al 13 jaar rennie niet Constant natuurlijk) dat als ik maagzuur heb en geen rennie in neem
Dat ik dan kort daarna hoofdpijn en heel erg misselijk word. Dus dan neem ik een rennie en binnen een paar tellen is mijn maagzuur verdwenen. En ook geen last van hoopfpijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer naast Rennie andere geneesmiddelen worden gebruikt, verdient het aanbeveling om Rennie pas 1 à 2 uur na inname van deze geneesmiddelen te gebruiken. De opname van geneesmiddelen kan door gelijktijdige inname met Rennie worden beïnvloed.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kijk bij vraag & antwoorden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dit geldt ook voor geneesmiddelen die je zonder recept kunt verkrijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Interacties tussen Rennies en andere geneesmiddelen

De absorptie van diverse geneesmiddelen kan worden verminderd door adsorptie of door verandering
van de darmpassagesnelheid. Dit betreft o.a. atropinesulfaat, bisacodyl, chloorpromazine, cimetidine,
hartglycosiden, isoniazide, natriumfluoride, tetracyclines, thiamine en ijzerzouten. Antacida moeten niet
gelijktijdig met deze middelen worden ingenomen.
De andere geneesmiddelen dienen eerst te worden ingenomen, pas na minstens 1 à 2 uur gevolgd door
het antacidum (=Rennie).

Verhoging van de pH van de urine kan ook de eliminatie van sommige geneesmiddelen wijzigen, zodat
bijvoorbeeld een sterke daling van de salicylaatspiegels en een sterke stijging van de kinidinespiegels
mogelijk zijn.

Bij gecombineerde toepassing van bismuthsubcitraat en antacida moet eerst bismuthsubcitraat worden
ingenomen, minstens 1 à 2 uur later gevolgd door het antacidum. Dit interval is nodig, omdat zoutzuur
onmisbaar is voor de werking van bismuthsubcitraat.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding