als je vaak terugdenkt aan een tijd, is dat dan missen?

Toegevoegd na 17 minuten:
een goede herinnering welteverstaan

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (7)

Tuurlijk! Je word dan toch herinnerd aan die goede oude tijd. En die goede oude tijd mis je toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier ben ik het niet mee eens. Als ik terug denk aan de scheiding van mijn ouders denk ik eraan maar mis ik het absoluut niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee maaris dat niet omdat het een vervelende herinnering is? als iemand zeg, ik denk ook vaak terug aan die speeltijd vroeger, dan mis je die tijd toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar de vraag was een tijd. Dit kan een leuke of niet leuke tijd zijn geweest
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een leuke
Nee, dat denk ik niet, terugdenken aan iets moois wil niet per definitie zeggen dat je het mist.
Zelf denk ik regelmatig terug aan de tijd dat ik een jaar of twintig was, veel stappen, weinig verantwoordelijkheden en dergelijke, maar toch zou ik nu werkelijk geen twintig meer willen zijn.
Het is een mooie herinnering en dat moet vooral zo blijven.
Ook kan je natuurlijk best vaak terug denken aan minder leuke ervaringen maar waarschijnlijk zijn dat geen momenten die je mist, ook al denk je er vaak aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
komt natuurlijk ook omdat je nu in een andere fase van je leven zit en dat niet mist, maar dat je er aan terug denkt betekend wel dat je onbewust dat wel mist toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor, ik denk er met een fijn gevoel aan terug maar missen doe ik het geen moment.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke en wat is dan het verschil als ik vragen mag? ik bedoel als ik een goede herinnering ergens aan heb denk ik er eigenlijk nooit meer aan bijv
dat kan. terugdenken aan een tijd hoeft iet specifiek 'missen' te zijn. het kan ook zijn dat die tijd nog goed in je geheugen ligt. met mijn moeder spreek ik regelmatig over haar 'tijd' van vroeger, daarin zijn leuke en vervelende dingen gebeurt.
elke keer dat we terugkijken en praten is het een gedeelde ervaring, de ene keer leuker dan de andere. die tijd missen we niet meteen. wat we wel missen is de tijd die we 'gezonder' en beter in ons vel zittend doorbrachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
komt natuurlijk ook omdat je nu in een andere fase van je leven zit en dat niet mist, maar dat je er aan terug denkt betekend wel dat je onbewust dat wel mist toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oeps verkeerd geplaats
Nee niet altijd ligt eraan of het een goede of een slechte herrindering is want je zal aan een slechte ook nog denken maar niet missen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet perse, waarschijnlijk is het wel een tijd die indruk op je heeft gemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze noemen het wel sentimentele momenten die je in gedachten weer wil beleven maar missen is iets wat dieper gaat.
Je weet zelf dat het niet meer terug komt en dat je het alleen nog maar in gedachten kunt beleven en zien.
En misschien zou je het nog graag eens over doen maar geweest is geweest.
Leg je daar bij neer deze tijd komt nooit meer.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wow dat is wel heel diep hoor..
Als ik van mij zelf uitga vind ik veel terug denken aan oude herinneringen alleen maar positief Ik vind het leuk om die oude herinneringen her te beleven in gedachten
Dan hoef je dus niet iets te missen wel kan het dat je een beetje terug verlangd