Als je al je zekerheden hebt verloren, hoe vind je jezelf en die of andere zekerheden dan weer terug?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Starten vanuit de basisbehoefte. Dat betekent : ik leef , werk of zoek werk,eet en slaap en heb één vriend of twee vrienden. Regematigheid ,structuur en gezond leven als eerste baisregel. Dan heel langzaam je horizon verruimen zonder schokken of sprongen. Blijf geregeld leven. Structuur en discpline blijft het houvast. Zo ontdek je dat je sterk bent . Nu kun je doelen bepalen. Wat is nu de volgende stap : huisvesting, sparen , leren, vrijwillgerswerk. Dat moet jezelf uitmaken. Niet piekeren maar handelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Je kunt jezelf niet terugvinden. Je veranderd constant door wat je meemaakt. Zekerheid is maar een woord en kan niet verkregen worden. Weten wat te doen, als je dat bedoelt is een continu leerproces.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan eigenlijk maar 1 goed advies geven, je moet het zelf doen en dan het beste samen met een Psychosociale Therapie/ Coach! Hij/zij helpt je weer heel dicht bij jezelf te komen, je zelf met je eigen talenten en eigen unieke kracht te (her) ontdekken.

Ik weet niet waar je vandaan komt maar dit is er 1 van, site nog wel under construction maar een hele goede

http://www.praatstoel.nl/underconstruction.html

succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zekerheden zijn geen 'dingen' die je terug kunt vinden zodra je dat wilt. Zekerheid is meer een gevoel, dat groeit in jezelf in een bepaalde periode of situatie.
Het beste wat je kunt doen is jezelf er open voor stellen om een gevoel van zekerheid te creeëren.
Als je jezelf kwijt bent, heb je inderdaad geen gevoel van zekerheid meer.

Ik weet niet hoe jouw situatie is, maar als alles in je leven op dit moment erg rommelig is kun je enkel maar het beste ervan maken, erin schikken en je in die situatie proberen thuis te voelen voor dit moment.
Probeer niet te vechten tegen verdriet, negatieve gevoelens en angst. Laat het zijn voor dit moment, het gaat vanzelf over, en het geeft niet dat dit nu zo is.

Als je het accepteert, stel je je open om naar de positieve puntjes te kijken die je misschien nog wél hebt. De lichtjes in het donker, die je dus een bepaalde zekerheid bínnen de negatieve situatie kunnen geven.
Om als voorbeeld maar de liefde van je familie en vrienden te noemen, of het hebben van een huis, of het genieten van kleine momenten....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jezelf terugvinden, dat is leuk, dat kan toch niet... Hoe in ´s Hemelsnaam kun jij jezelf terugvinden? En wie gaat dat dan doen, dat moet dan een andere zijn... Kijk al is het maar alleen taalkundig: onderwerp gezegde en lijdend voorwerp--- Dat is een zin die klopt... Dus dan ben jij onderwerp en lijdend voorwerp tegelijk... "Ik vindt mezelf"... Dan is IK gelijk aan MEZELF, taalkundig gezien... Waarom zijn die twee woorden dan niet precies gelijk als die hetzelfde zijn? Als je zou zeggen "Ik vind Ik", dan zou het kunnen kloppen, maar zulke zinnen zijn en het Nederlands onzin... Kloppen niet... Want dan is het onderwerp gezegde onderwerp... Kan niet... Dus ook alleen taalkundig KAN HET NIET dat jij jezelf tegenkomt...

En dan het volgende: Zekerheden terug vinden... WAT waren dat dan voor zekerheden DIE TE VERLIEZEN WAREN?... Dat was niet zo zeker dus... Dus hier ook weer een ONMOGELIJK iets... Iets wat zeker is is altijd zeker... Hoe zou het zijn als je tussen 8 uur en 16:00 uur zekerheid had... Ja verzekeringen doen dat zo, maar dat is ook een leugen... Een verzekering verzekert alleen zijn eigen inkomen...

Zekerheden zijn pas zeker als je die nooit kan verliezen...

Dus weet als je een zekerheid KWIJT raakt het dus nooit een zekerheid is geweest...

Poehhh soms is GV toch hard werken hoor...

Dit is geen antwoord, maar een vernietiging van de vraag, zie je dat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer.. ik weet dat je scherp kunt zijn maar je kent me inmiddels wel een beetje en weet best wat de intentie van de vraag is..daarom had deze reactie ook op een andere manier gebracht kunnen worden.. De min is niet van mij omdat ik wél weet wat je intentie was maar toch...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch snap je me goed... Ik kan niet anders, Congoleo, de handen draaien mij ook een loer, door dit te typen, ik moet het ook maar ondergaan...
Er bestaan helemaal geen zekerheden in het leven. Alles kan zo weer veranderen en dingen waarvan je dacht dat ze voor eeuwig waren blijken dat toch niet te zijn.
Bijna iedereen gaat wel eens een tijdje door zo'n moeilijke periode heen. Als je huwelijk stukloopt, als je een dierbare verliest of je baan kwijtraakt. Op het moment dat je iets meemaakt waardoor je het gevoel krijgt "op los zand" te staan, dan kun je je behoorlijk rottig voelen. Misschien ook angstig en onrustig. Hoe moet het nu verder?

Soms is dat even nodig om je weer met beide benen op de grond te krijgen. Om de dingen die echt belangrijk zijn te onderscheiden van de dingen die dat niet zijn. Geef jezelf wat tijd zodat je je weg hierin kan vinden. De enige remedie voor de onzekerheden in het leven is om het leven dag voor dag te leven. Je hoeft alleen maar om te gaan met datgene dat vandaag op je pad komt. Morgen bestaat gewoon niet.
Lukt dit niet alleen dan zijn een paar sessies met een therapeut nooit weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De enige zekerheid die we allemaal hebben in dit leven, is dat we allemaal een keer dood gaan.
Verder helemaal niets aan zekerheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je jezelf en alle zekerheden kwijt bent, en je hier niet mee overweg kunt, moet je heel snel hulp zoeken bij een deskundige.

Kun je er wel mee overweg...BRAVO! Dan komt het vanzelf, vanuit jezelf helemaal goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat al meer gezegd is: bouw niet op zekerheden. Het allerbelangrijkste is dat je zelf je eigen leven leeft. Niet gaan doen zoals anderen doen of wat men zou verwachten hoe jij het zou doen. Kies voor het leven wat jij wil leven en ga daar helemaal voor. Met vallen en opstaan met de goede en foute dingen. Maakt niet uit.
Wees een oprecht mens. Als je zo gaat leven dan ben je een zoekend mens en bouw je niet op zekerheden, maar zal je voldoening vinden in jouw eigen manier van leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De onzekerheid van jou en mij
Ik word onzeker van verschillende bestaande fenomenen die velen net als ik ons in de war kan maken en die we allemaal herkennen. Het leven is èèn en al onzekerheid, en de enige onzekerheid die zeker is ,is dat we dood gaan. Bij mij draait daar de waarheden in het rond. Ik ben ernstig ziek en als de arts zegt mij niet meer te kunnen helpen dan voel je de adem van de dood. Nu ik nog leef wil ik af van de onzekerheid dat ik niet weet wanneer. Dood ga ik zeker. net als jij Als ik deze onmogelijke vraag aan de arts zou stellen zegt hij;"ik weet het niet, je had al drie keer dood moeten zijn"Het is een voorbeeld die voor mij realiteit is. Ik ben niet er niet meer onverschillig over in mij zelf en evenmin die naar de ander. Ook al zijn we verschillende mensen we hebben allen die ene zekerheid die ons soms onzeker maakt. Tegenwoordig willen we alles weten maar ons ook beschermen, zoals ons bezit want alles moet tenslotte verzekerd worden. T`ja je verzekert je begrafenis maar de dood maakt ons onzeker. Ik ben niet bang voor het leven met al zijn onzekerheden, maar nu ook niet voor de dood. Je kunt er van verzekert zijn dat ik leef in het nu want verder kan ik niet denken. Alle bezit en waarden kun je verzekeren, maar voor je levenspad is dat niet mogelijk. De onzekerheid bestaat bij de gratie van ieders leven. Ik weet zeker dat je met een beetje liefde voor jezelf vele onzekerheden kunt wegnemen. Verder zal je onzekerheid je tot nadenken brengen of iets goed is of niet. Heb je de keus gemaakt dan is er ook geen onzekerheid meer in de weg. De eerlijkheid in liefde voor jezelf geeft ook houvast aan de ander, dus weg met die onzekerheid. In deze wereld is de wederzijdse betrokkenheid in liefde van belang. Maar alles is veranderlijk, vertrouw op je zelf dan ben je alle onzekerheid voor zeker kwijt. Addy