Hoe kan het dat het zweet je uitbreekt van de pijn?

IK bedoel; ik kom net uit de douche, kleed me aan, kom beneden en ik kan wel weer gaan douchen. Kan dit door de heftige pijn die ik heb komen? Ik dacht juist altijd dat je het dan eerder koud had. Maar ik kan wel zeggen dat het erger is geworden sinds de pijn is toegenomen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.1K

Het beste antwoord

Door de pijn gaat je lichaam zich spannen zoek een houding waarin de pijn het beste te dragen is. dit kost erg veel energie zonder dat je dat direct zou denken. Van deze inspanning ga je zweten. De oplossing... is zo'n lekkere dooddoender probeer je te ontspannen, zelf ga ik in zo'n geval plat op bed liggen en probeer in mijn geest mijn ledematen 1 voor 1 uit te schakelen. Is niet makkelijk maar je zult merken dat na enige oefening, je echt de controle over je lijf krijgt. sterkte .. heeel veeel sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is angstzweet van de zorgen omtrent de pijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Stel, er breekt tijdens het eten een stukje van je kies af, en je bent bang voor de tandarts. Ook dan zal het zweet ineens overal vandaan komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pijn is een vorm van lichamelijke stress. Onder invloed van stress produceert het lichaam adrenaline waardoor je gaat zweten.