Ik ben vanacht even in het ziekenhuis opgenomen doordat ik te veel had gedronken als ik dit tegen niemand zeg komen mijn ouders hier dan toch achter

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (7)

Gezien je leeftijd zul je ook je eigen ziektenkostenverzekering hebben en krijgen je ouders daar niets over te horen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om dat zeker te weten zou ik daar even voor contact op nemen met het ziekenhuis. Als je meerderjarig bent mag jij volgens mij zelf bepalen of dit 'uitlekt'Beroep je daarbij op geheimhoudingsplicht van het ziekehuis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je minderjarig bent zeker.

Dit heeft te maken met de verzekering: De kosten zullen moeten worden verhaald op de verzekering, en als je minderjarig bent, worden jouw ouders om die reden zeker getraceerd en ingelicht over hetgeen gebeurd is.
Bovendien zal er met je ouders even gesproken worden over wat er is gebeurd en hoe nu verder.

Beterschap. Enneh....volgende keer beter nadenken he!

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zie nu in je profiel dat je 32 bent.
Als je gewoon zelfstandig woont en financieel niet afhankelijk bent van je ouders, dan komen ze het zeker niet te weten.
Je bent toch volwassen?
Sterkte met de kater man.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"De raven brengen het uit", was een vast gezegde van mn vader als hij achter iets was gekomen wat wij hadden willen verzwijgen. Ofwel, altijd kans dat en kennis van je ouders je daar gezien heeft en te goeder trouw daarover iets vraagt aan je ouders. Maar verder je bent 32, als ze het te weten komen zullen ze je geen huisarrest meer geven toch?
Mischien toch iets meer afstand nemen van wat je ouders wel zullen denken
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, mijn moeder zei altijd "moeders weten alles", want verhip, altijd was er wel iets waardoor wij door de mand vielen en de waarheid toch bovenkwam.
anneliez
11 jaar geleden
frustrerend he (als puber tenminste)
Als jij met de ambulance bent weg gebracht en jou ouders lezen op het internet p 2000 dan staat jou adres hierbij vermeld en hoe laat en dan zien ze het vanzelf.
Maar hopen dat je ouders geen internet hebben en dat je niet met een ambulance van thuis bent weggebracht.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor zoiets banaals als 'teveel gezopen' gaat de krant echt niet vermelden dat een ambulance naar DAT adres is gereden voor DIE reden. Ja....of je moet in Schutkutzeveen wonen, waar nooit iets gebeurd...
j5m
11 jaar geleden
P 2000 is niet de krant maar een alarmsite op internet waar je kunt zien waar de ambulance naar toe moet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah ok.
Nou...de kans dat de ouders van vraagsteller daar een hobby van hebben gemaakt lijkt me vrij klein.
j5m
11 jaar geleden
Er zijn veel mensen die dat doen mensen zijn nieuwsgierig van aard dat is normaal.
Doe het zelf ook eenmaal per week.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schutkutzeveen, ligt dat in de buurt bij Boerekoolstronkradeel?
als je daadwerkelijk 32 bent, dan niet. Omdat jij de nota van het ziekenhuis thuis gestuurd krijgt. verder hebben alle dokters en overig personeel zwijgplicht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies.
Ik zie dat je 32 bent. Dan: nee, als je tenminste niet thuis woont. Niet dat ze het dan per definitie zouden weten, maar dan is de kans iets groter dat zij bijvoorbeeld de factuur van het eigen risico (als je dat nog niet hebt hoeven betalen dit jaar) zullen zien.

Ze zullen er niet achterkomen doordat het ziekenhuis ze inseint ofzo: dit valt allemaal onder het medisch beroepsgeheim. Maar je weet natuurlijk nooit: als jullie in dezelfde plaats wonen, of veel gezamelijke kennissen hebben, kan het zomaar zijn dat iemand je gezien heeft en een keer een opmerking erover maakt tegen je ouders.

Maar is dat echt een ramp, als je ouders hier achter komen? Ze zullen je gedrag onverstandig vinden en zich er zorgen om maken. Terecht, lijkt me. Ze zullen je 32-jarige lijf heus niet over de knie slingeren voor een pak billenkoek. En als je ze uitlegt dat je zelf ook geschrokken bent en van plan bent nooit meer zoveel te drinken (ik hoop tenminste dat dat het geval is) dan kun je ze hopelijk geruststellen zodat hun bezorgdheid wat minder is. Kleine kinderen worden groot, daar waren je ouders vast zelf ook al achter..