Ik zie dat je 32 bent. Dan: nee, als je tenminste niet thuis woont. Niet dat ze het dan per definitie zouden weten, maar dan is de kans iets groter dat zij bijvoorbeeld de factuur van het eigen risico (als je dat nog niet hebt hoeven betalen dit jaar) zullen zien.
Ze zullen er niet achterkomen doordat het ziekenhuis ze inseint ofzo: dit valt allemaal onder het medisch beroepsgeheim. Maar je weet natuurlijk nooit: als jullie in dezelfde plaats wonen, of veel gezamelijke kennissen hebben, kan het zomaar zijn dat iemand je gezien heeft en een keer een opmerking erover maakt tegen je ouders.
Maar is dat echt een ramp, als je ouders hier achter komen? Ze zullen je gedrag onverstandig vinden en zich er zorgen om maken. Terecht, lijkt me. Ze zullen je 32-jarige lijf heus niet over de knie slingeren voor een pak billenkoek. En als je ze uitlegt dat je zelf ook geschrokken bent en van plan bent nooit meer zoveel te drinken (ik hoop tenminste dat dat het geval is) dan kun je ze hopelijk geruststellen zodat hun bezorgdheid wat minder is. Kleine kinderen worden groot, daar waren je ouders vast zelf ook al achter..