Hoe kan ik stoppen met mijn anime obsessie?

Het is niet dat ik het wil haten of zo, maar het is gewoon wel dat ik er aan denk 24 / 7. Maar gewoon minder over nadenken.
Hoe moet dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je met anime...? Van die Japanse poppetjes?
Waarschijnlijk bedoel je heel iets anders, maar ik heb geen idee wat :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik weet het ook niet

Het beste antwoord

Vecht er niet mee... Het is voor de mind een must om zich onophoudelijk ermee bezig te blijven...

Leer je te splitsen... Jij weet meteen wat ik ermee bedoel...
Doe dat steeds, splits jezelf en laat de ene zijn werk doen en met die andere blijf in deze wereld zijn ding doen...

:-))

dus vecht er niet mee, geef dat aan je gesplitste deel, en laat het daar en het is METEEN helemaal weg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 omdat ik jou antwoordwaardering omhoog wil zien gaan;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aha, splitsen is het toverwoord! Daar komen dus al die XiniCes vandaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LoL... Maar ik splits me niet, kan het wel, maar alleen als ik het moet...

Andere antwoorden (6)

Denk dan aan mij... tekenfilms zijn lang niet zo interessant...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga me mailen in mijn PB om het ander te vergeten. En maak er een lang verhaal van. Zodat je geen tijd hebt voor andere dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou jezelf langzaam aan minder bezig moeten houden met anime, en niet in één keer stoppen, maar geleidelijk aan een uurtje minder per dag kijken.

Ik had vroeger een obsessie met barbapappa, dat waren tekenfilm figuren die in elk object konden veranderen, een stoel, een tafel, een boot, auto, muziek instrumenten noem maar op.
Helemaal geobsedeerd was ik ervan. Ik dacht op een gegeven moment dat alle voorwerpen in de kamer een barbapappa kon zijn.Kostte me toch nog 4 jaar van mn leven in therapie om daar vanaf te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een obsessie stop je alleen met je wil. Als je sterk genoeg geïnteresseerd wil zijn in andere dingen gaat je denken vanzelf die kant op.
Zoek dus iets wat je vroeger lag of leuk vond of waarvan je weet dat dat wel bij je past en ga dat onderzoeken, leren.

Ontdek dat de wereld groot is en heel veel dingen interessant genoeg om eens echt lekker mee bezig te zijn.

Als het nog moeilijk is, kan het maken van een tussenstap helpen, zoek een nieuwe richting om met het anime bezig te zijn, bijvoorbeeld in de kunst. Dan verleg je langzaam je interesse naar kunst en kun je het daar langzaam uitbreiden naar andere richtingen in de kunst.

Kunst bekijken of zelf maken kies wat bij je past en als je echt wilt zal het een boeiende leuke reis worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een echte obsessie stop je niet met wil, net tegenovergestelde. Alhoewel ik dit niet echt een obsessie vindt, dus wie weet werkt dit wel met de wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel als je je wil gebruikt om jezelf een andere kant op te richten. (volgens mij hoor, ik heb niet echt ervaring met obsessies)
Niet tegenwerken maar sturen.
Vindt iets anders om je over te obsederen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt al een begin gemaakt, zou ik zeggen.

Als je je afvraagt om je anime-obsessie te stoppen, vraag je dan af waarom je het wil stoppen?...
Wat wel kan helpen is om een anime tig keer te tekenen.
Dan vergeet je een tijdje de echte, en wordt het ook minder interessant.