Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat doen ze bij een blaas onderzoek ?

ik ben vandaag naar de huisarts geweest
maar ze willen een blaastest doen om te kijken als de medicijnen aanslaan maar wat doen ze dan?
( het gaat om een asma test( lijkt me zelf niet zo logchies )

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
633

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je krijgt dan inderdaad een blaastest om te kijken wat je longfunctie inhoud is.

Je hoeft hiervoor alleen maar in een kokertje te blazen die op de p.c. is aangesloten en aan de hand van jouw blazen,kijkt de arts wat jouw longfunctie inhoud is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dus ze hoeven niet met een slang naar binnen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor,ik heb zelf twee keer per jaar zo'n test. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ok dat is een hele opluchting :)
bedankt dat je zo snel antwoord kon geven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan.

Andere antwoorden (1)

Men noemt zo een apparaat een spirometer. Het vergt wel enige oefening om goed te blazen maar met de juiste instructies zal het wel lukken.

Zo een spirometrie geeft een paar gegevens die de huisarts kan aflezen bijv je longinhoud of er eventuele obstructie van je luchtwegen zijn en wat het effect is voor en na de medicatie .
Het feit dat het bij de huisarts gebeurt geeft aan dat het geen ingrijpende behandeling is en je kunt je huisarts altijd een uitdraai vragen en uitleg dan is dat voor jouw ook fijn on te weten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor de info

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding