Hoe kan het dat bij mijn nieuwe bril de glazen vaker vet zijn?

Ik draag al wel 50 jaren een bril. Nu bij een andere zaak gekocht en ik moet wel 10 keer per dag de glazen poetsen. Wie weet hier een oplossing voor.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idem dito!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij juist andersom!!
Ik heb nu een nieuwe bril met alle toeters een belletjes (dun geslepen, extra hard kunststof, antireflecterende laag) en het wordt veel minder snel vuil, en is ook makkelijker schoon te krijgen.
Komt doordat de oppervlakte gladder en harder is. Tóch de moeite waard voor mij om een paar extra euro's uit te geven!

Het beste antwoord

Ik kuis mijn glazen met warm water en een klein scheutje product voor de vaat te wassen, zoals Per of Dreft.
Goed naspoelen en met een propere doek droog wrijven.
Zo blijft hij een paar dagen netjes. Hij wordt heus minder vlug vuil dan als ie gekuist is met een speciaal product of zo een reinigingsdoekje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben terug gegaan naar de winkel maar die vonden mijn klacht maar raar.Dat hadden ze nog nooit gehoord en konden er daardoor niets aan doen.
Ik heb gevraagd of ze mij uit hun bestand wilde halen en dat ik nooit meer terug kwam.

Andere antwoorden (2)

Als al wat langer een bril draagt zou het kunnen zijn dat u nu voor het eerst kunststof glazen heeft of kunststof glazen met een slechte vuil weerende coating. Kunststof is tegenwoordig veel gebruikelijker dan mineraal glas, wat vroeger de norm was voor brillen glazen. Kunststof is lichter en minder breukgevoelig.

Bij kunststof glazen is er heel veel verschil in de kwaliteit van de vuil afstotende laag die er op zit. Mineraal glas trek uit zichzelf als iets minder vuil aan.

Let wel op met gebruik van schoonmaak middelen icm kunststof glazen deze kunnen hier niet zo goed tegen beschadigd de coating. Vaak wordt een lichte zeep aangeraden, maar dit zorg er juist weer voor dat het sneller vet aantrekt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad! +
Een antirefelecterende laag helpt ook niet alleen tegen spiegeling, maar ook omdat het de oppervlakte gladder en harder is, werkt prima vuil en vet afstotend. En is ook makkelijker schoon te krijgen!
Wellicht dat dit het geval was van uw oude bril en nu niet meer.
ik zou met de klacht teruggaan naar de winkel en een goede coating vragen voor je glazen, je hebt vast nog garantie !