Welke spieren moet ik trainen om mijn stootkracht (dus harder slaan) te vergroten ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.8K

Het beste antwoord

Je hele romp en je squat spieren. Het belangrijkste zijn je schouders.
Power clean, push press en overhead squat zijn goede oefeningen.

Bij een uppercut ga je vaak door je knieën. Daarom dat je squat spieren ook belangrijk zijn

Toegevoegd na 3 minuten:
Squat spieren zijn: Rectus Femoris, Vastus Lateralis en Vastus Medialis

Toegevoegd na 9 uur:
Schouder is trouwens ook heel belangrijk te gebruiken als schild voor je kaak.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

harder slaan heeft niet direct iets te maken met spierkracht maar met de snelheid waarmee de hand het object raakt. Dat betekent dus dat de snelheid belangrijker is dan de spierkracht. Als je dus toch spieren wilt trainen, train dan vooral je triceps: die zorgen er voor dat je je arm strekt. Hoe beter die getraind is hoe sneller de arm zich kan strekken, hoe harder je het object raakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
naamlooss
11 jaar geleden
De onverwachte klappen laat het licht uitgaan. Inderdaad ook snelheid.
Zoals -Hansppc- zegt, heeft vooral te maken met de snelheid.
De spieren die je vooral gebruikt tijdens 't slaan; borst, tricep en schouder.

Als je slaat, altijd richten een stuk achter je 'doel'. Dus ook naar kijken.
Je hebt normaal al gauw de neiging om te kijken/richten waar je wilt raken. Je arm remt dan al af voordat je je doel raakt, omdat je daar onbewust wilt stoppen.
Dan sla je dus ook veel minder hard.
Test maar op de boksbal van de kermis ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
naamlooss
11 jaar geleden
Borst? Dat staat je hoekstoten dik in de weg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is knap..