Wordt je scooter examen vergoedt als je lichamelijk geandicapt bent?

Ik heb aan mijn linker hand een afwijking ik heb maar 2 korte vingers de helft van de duim zeg maar ik ben nu 14 bijna 15 en ben aan het sparen voor scooter examen en scooter natuurlijk maar nu wou ik weten ofdat er ook wat vergoed wordt van het examen maar ik kan er niet echt wat over vinden op internet laat ef wat weten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Waarom zou dat vergoedt moeten worden dan!?

Als je niet kan rijden in hun ogen wegens je afwijking, zoals je t zelf noemt dan laten ze jou ook (zeker) niet rijden, ivm je eigen veiligheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je met je lichamelijke handicap in staat bent, om een gewoon examen af te leggen, zoals iedereen, dan wordt er niets vergoed. Zelfde geldt voor de scooter zelf. Als je prima kunt rijden op een gewone scooter, dan wordt er ook niets vergoed.

Anders wordt het, als jij met je lichamelijke handicap niet in staat bent, om op een gewone scooter te rijden. Dan zul je een scooter moeten hebben die aangepast is. Dan is het wel degelijk mogelijk om dat (gedeeltelijk) vergoed te krijgen. Om daar meer over te weten te komen, moet je naar het WMO loket van je gemeente. Ze kunnen je daar precies vertellen wat de mogelijkheden zijn.