in Nederland worden 2 vaccinaties gegeven tegen de mexicaanse griep maar in Spanje maar 1,waarom is dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Polen geven ze géén vaccin..

Antwoorden (3)

Dit is omdat de adviseur van de RIVM ook belangen heeft bij het farmaceutisch bedrijf dat de vaccins maakt. En op deze manier heeft hij dus leuk verdiend aan de Mexicaanse Griep...

En hiernaast zal het wel een financiële kwestie zijn. Want wij hebben 34 miljoen vaccins voor nog geen 17 miljoen inwoners. Spanje heeft er bijna 47 miljoen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er zware kosten mee gemoeid zijn, en onze staat is financieel krachtiger dan de Spaanse...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij tests met een soortgelijk griepvirus blijkt dat 40% van de mensen na 1 vaccinatie met het nieuwe vaccin beschermd is. En meer dan 70% is beschermd na 2 vaccinaties. Deskundigen verwachten dat het nieuwe griepvaccin net zo effectief zal zijn bij Nieuwe Influenza A (H1N1).