Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe moet ik mijn oorthermometer aflezen? (Zie uitleg!)

Ik heb een oorthermometer, maar ik begrijp hie rniks van er staat een F in van fharenheit denk ik dan, maar als ik de temperatuur opneem komt er 94.4 te staan ipv bijvoorbeeld 36,6 etc... wat moet ik nou met die 94.4 ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

94,4 fahrenheit = 34,7 graden celcius.
Dat klopt dus wel ongeveer. Waarschijnlijk moet je een knopje indrukken om te zorgen dat je de thermometer in graden celcius af kan lezen.
Of heb je 'm niet in Nederland gekocht?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat snap ik natuurlijk ook wel ;-) Maar Jojoz heeft waarschijnlijk een voorbeeldje genomen en dat heb k hier gebruikt.
Op internet staan er verschillende omreken tabellen van fharenheid naar celcius. Dan kun je zien welke temperatuur je hebt. Hou er wel rekening mee dat via het oor meten niet de meest nauwkeurige manier is en dat temperatuur in veel gevallen een fractie lager uitvalt dan die werkelijk is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De juiste omrekenformule is (°F - 32)x5 en delen door 9.
94,4 °F -32= 62,4 x 5 = 312 : 9= 34,66 °C

Normaal moet u de thermometer kunnen verzetten in ° C
Zie hiervoor naar uw handleiding, indien u die niet meer heeft kan u dit best eens vragen aan de apotheek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding